Selv har jeg ikke julekalender, men lager du til deg selv da?
Eller er det andre i familien?
Tips til barn er iallefall:
filmer (rundt julaften siden disse koster litt)
blad
hårstrikk og spenner
flaxlodd
extra tyggis
Blyanter
penner
viskelær
Selv har jeg alltid fått vanlig sjokoladekalender av foreldrene mine helt til jeg sa neitakk i fjor (ja jeg er 29 år i år ;))
Tenker ikke på at jeg skal ha sjokolade på morrakvisten, saml heller opp til en liten sjokolade på lørdagskvelden :)
Hehe. Har ordnet egen julekalender i noen år nå. Antagelig lager jeg en til mannen og han en til meg. Er voksen hele året ellers, syns jeg kan være litt barn i jula ;)
Ja det kan du selvsagt, men husk at man ikke trenger å kose seg med mat, kjøp deg heller små ting som du ønsker deg selv og pakk det inn, er det større ting så la den gjelde for flere dager :)
Sjokoladen er ett minutts nytelse men tingen kan du ha så lenge du ønsker :)
Når det gjelder julekalender til barn, så vil mine stebarn gjerne ha samme type hvert år siden jeg begynte med det; på data.. Jeg sender de link hver morgen før jeg drar på jobb. Som regel link til en youtube-snutt. Noen ganger har jeg også lastet ned ting, filmer, episoder.
Tv-serier er ofte på 24 episoder, så det er noe man kan gi bort. F.eks en serie man kan se sammen.
Til voksne i familien har jeg printet ut bilder av barna på vanlig papir, så får de et bilde hver dag. Det har vært populært.
Til seg selv: da ville jeg kjøpt en tv-serie. Kos deg med en episode hver kveld.
Det finnes jo også sukkerfri sjokolade som kan brukes. Og hjemmelaget marsipan med ønsket søtstoff.
Jeg lurer litt på om jeg skal kjøpe en legokalender som jeg åpner opp og har i kalenderen, slik at ungene får hver sin lego-kalender på annenhver luke, og hver sin av noe godt på annenhver luke.
Playmokalender er ganske festlig. Vi har en vi har brukt i sikkert fem år nå, det blir en julepyntet stue med nissen og alt.
TV-serie var ikke så dumt! Det er fortsatt ikke sjokolade, men...
Egentlig merkelig, jeg har ikke hatt lyst på sjokolade ett sekund engang etter påbegynt ketolysekur, men den julekalenderen?
Sier jo litt om hvor innarbeidet enkelte ting er.
Lag lavkarbomarsipankuler med cognac og dypp de i smeltet sjokolade (sukkerfri eller 70%++). Det kan du kanskje ha i en kalender til deg selv? Søk på marsipan eller cognac ;).
Når du snakker om ikke å ha sjokoladesug; Jeg blir småkvalm ved tanken på 90% av julegodteret i år.... :mad:. Men jeg gleder meg til å lage marsipanen og spise den, samt noen av de andre lavkarbokakene og snacksen som er her inne.
Livet er ikke like "lettvint" som før, nei ;)
Jeg får enda pakkekalender av mamma, jeg :D Hver tredje dag, søsknene mine på 18 og 26 får også. I fjor tror jeg mannen til søs også fikk noen pakker. Mine henger der til jeg kommer hjem til Bergen, så i år får jeg syv pakker når jeg kommer!
Genial måte å få nytt lager av ullsokker, hårstrikk og andre bruksting på.
Blir jo ikke jul uten adventskalenderen i trappen...
Hvorfor blir det ikke lagd kalendere til voksne? Er da et enormt market. Kaffespesialister kunne lagd en, interiørbutikkene kunne hatt en med små pyntefigurer eller juletrepynt, gullsmedene kunne hatt charms, bokhandlerne kunne hatt en med oppskrifter, dikt, sanger og en novelle på julaften. Vet jeg kan lage selv, men det er ikke noe morro.
Kaffebarer f.eks, man kjøper ett kort på 24 klipp, også går man innom og får stemepl + dagns kaffe hver dag...
Hmm, jobber du med markedsføring? Jeg syns sånne ting er kjempemorsomt, men jobber desverre ikke med sånt. (Og har en sjef som ser på deg som åndssvak om du kommer med den type ideer...)
Ingen markedsføring her i gården nei. Jobber med tog nå, har jobba i butikk hvor jentene egentlig styrte det meste i butikken. Sjefen stod for budsjett o.l.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.