< Tilbake til oversikten

Induksjon. Hvordan ser denne dagen egentlig ut?

batta79 sa for siden:

Lurer på om noen erfarne der ute kan hjelpe en newbie litt....
Jeg starter dagen kl. 0530 med ca 30 min på ellipsemaskin.
Så ett kvarter med styrkeøvelser.
Klokka 0700 1 Atkins Advantage Bar til frokost. (2g karbo)
Klokka 1000 1 kopp salat med 50g norvegia ost, en ts creme fraiche og ca 50g omelett med skinke. (ca 5g karbo? Usikker)
Klokka 1330 1 Atkins Advantage Bar (2g karbo)
Kloka 1700 1 kopp salat med 50g kalkun eller kylling, 50g norvegia ost og 1 ts rømme pluss litt pepper. (Ca 5g karbo? Usikker også her)

Ser dette greit ut? Jeg ønsker å bytte ut frokosten med middagsrester når jeg er ferdig med induksjonen.
Begynte i forrige uke, men fokuserte da bare på å komme under 20 karber og ikke så mye på hvor de kom fra. Jeg gikk ned 2,5 kilo på de først 5 dagene ca også sa det stopp. Jeg har faktisk gått litt opp igjen (er nesten helt forstoppet også :()
Så derfor har jeg bestemt meg for å gjennomføre induksjonen til punkt og prikke, men er jeg på riktig vei her egentlig?

Håper på masse gode råd og en god start på Atkinslivet :)

Carisma sa for siden:

Advantage baren er ikke mat, kun krise-beredskap. 2 stk pr dag er i meste laget. Spis ordentlig naturlig mat heller :ja:

batta79 sa for siden:

Jeg mistenkte at jeg kom til å få ett svar i den duren ja.
Huff jeg hater alt som foregår på kjøkkenet, takler ikke å lage mat i det hele tatt. Mye av grunnen til at jeg sliter med vekta vil jeg tro :mad:
Men det er vel bare å legge seg i selen og begynne med litt kokkelering :eek:

Carisma sa for siden:

Det blir bare morsommere og morsommere :D

Jeg begynte faktisk nesten å grine av tanken på å skulle lage søndagssteik en gang... Nå elsker jeg å teste ut nye og spennende ting (til og med helstekte :lol:)

Yonah sa for siden:

De barene er ikke noe måltid og du skal spise grønnsaker til hver måltid. Lag deg en svær salatbolle og ta av til hvert måltid. Spis evt kalde kllinglår eller lignende til frokost om du ikke er så glad i å lage mat på morgenen. Prøv å ha mest mulig ferdig i frser eller kjøleskap.
Og du SKAL spise 20g karber, du trenger ikke å ligge under.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.