Sætre har kommet med noen nye kjeks med kun1,4 karber pr bit! Det er 70 pr 100g, så man må passe seg litt hvis man er på Ketolyse, men hvis det er flere som meg som savner en liten kjeksbit under osten, kan dette være ett alternativ:)
De er hovedsaklig laget av spelt forøvrig.
Synes det blir for mange karber i forhold til hvor lite man kan spise, så jeg holder meg nok til ostechips laget av kavli-ost med rosè-peppersmak. Smaker utrolig godt med smør og camembert :p
Men fint tips for de som kan tillate seg litt mer karber enn meg ;)
Min plan var å spise to tre kjeks med maaasse ost på:) Ikke har jeg tenkt å spise det hver dag heller. Men fant dem i butikken i dag og tenkte jeg skulle prøve sammen med osten jeg kjøpte. Skal teste ut kavlioste-chipsen, hørtes godt ut!
Nå står de i ovnen. Lurer på om jeg har gjort noe feil, for det bobler av det-ser ut som om det koker i smør.... Skal det det ? Hvor lenge steker du de sånn ca ? Skal de tørke med åpen dør etterpå, eller er de ferdig når de er stekt ? Jeg hadde alt oppi langpanna- er det slik du gjør det, og skjærer opp etterpå ?
ok- inne i ovnen eller ute ? Og det er riktig at jeg skal skjære de opp etterpå (rett etter jeg har tatt de ut ?) -Og ca. hvor lenge steker du de ?Sorry mange spørsmål, altså :o
Jeg hadde i litt solsikkefrø og litt sesamfrø også, og det lukter helt fantastisk :) Må nok unne meg et knekkebrød med camambert etterpå, ja ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.