< Tilbake til oversikten

Grønnsaker, hvor mye på LCHF?

Paris sa for siden:

Jeg lurer på hvor mye grønnsaker dere spiser pr dag? Prøver å spise grønnsaker til hvert måltid, men av og til har jeg bare ikke lyst på;)grønnsaker.

Spiser dere feks ca 500 g grønnsaker hver dag?

Og hva med aubergine? Det er vel egentlig en frukt? Men teller den som positivt for grønnsak-kvoten??:rolleyes:

Viclin sa for siden:

Det har blitt mye agurk på pålegget, men nå har jeg byttet ut agurken med blomkål. Greit å knaske på etter maten. Den veier litt mer.
Spiser stort sett en salat som veier 150-300 gram, alt etter hva jeg har oppi. Og så gjerne 100-200 gram grønnsaker til middag.

Nuppe sa for siden:

Hmmm... :rolleyes: Det vet jeg ikke egentlig...
Må begynne å veie grønsakene kanskje.. Spiser bare litt sånn som jeg syns er passende jeg...

Paris sa for siden:

Tror jeg må spise mer grønnsaker jeg:rolleyes:

Veggpryd sa for siden:

Jeg har ikke noe mål på hvor mye grønnsaker jeg skal spise, men jeg har f.eks. blomkål, kål, brokkoli, rosenkål e.l. til middagen. Jeg stresser ikke med mål på grønnsaker jeg spiser - jeg passer heller på å få i meg nok fett. :)

SunnhetMedSirrup sa for siden:

en sjelden gang en avocado..

men jeg spiseer mye nøtter,da.. :lol: gommle gommle paranøtter

Rangelet sa for siden:

Jeg tenker heller ikke så mye på grønnsaks inntaket. Det bør holde med paprika, tomat, løk, blomkål/brokolli ved siden av kjøtt til middag. Bare spis mye fett. Må sies at jeg holder meg helt unna gluten/meieriprodukter. Drikker som regel bare vann. Blir dårlig av det meste som inneholder søtningsstoffer.

Tror fett mengden er viktigere enn hvor mye grønnsaker du spiser. Spis godt med fett. Gjerne supplere med nøtter om du tåler de. Ellers bacon chips hvis du klarer de da. ("Ægte Flæskesvær" fra Europris, ingen tilsetningsstoffer bortsett fra salt, 20kr posen, oppført med 0g karbos)

SunnhetMedSirrup sa for siden:

jeg eter baconsnack nå!!! fra euroshop, 0,2karbo pr 100g. posen=200g kr.18

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.