< Tilbake til oversikten

Pære

sara sa for siden:

Jeg har lagt min elsk på denne lunsjen; halv boks CC med en pære og massssse kanel. Jeg følger generell lavkarbo. Er det ok med en frukt om dagen, eller blir det for mye? Skjønner at det kan være vanskelig å gi råd når jeg ikke følger en retning, men jeg er ganske streng med karbene. Prøver å spise kun matvarer med under 5 gram karb pr 100 gr, og spiser stort sett egg,ost,rømme og grønnsaker,+ fet fisk osv ellers i løpet av en dag.

Har prøvd å blande ut CC med fun light (yak) og også med bringebær osv, men liker det ikke like godt som med pære, typisk nok...:D

SunnhetMedSirrup sa for siden:

frukt er rundt 10% sukker så.. det er egentlig fy :)

men bruk karboene som du vil.. grønsaker gjør mest nytte for seg.

arnakristin sa for siden:

Hei,
I og med at du ikke følger noe bestemt så er det opp til deg om du synes det passer inn i ditt kosthold. Nå sier du ikke noe om du ønsker vektnedgang, er på vedlikehold eller du spiser lavkarbo av helsemessige årsaker. Dersom du er i vektnedgangsfasen ville jeg være forsiktig med frukt. Iflg. matvareguiden så inneholder pærer 8-9 kh og dersom du også bruker GI som referanse så har pærer GI på 51.
Ønsker du å sjekke næringsinnholdet i matvarer, sjekk ut: www.matvareguiden.no

sara sa for siden:

takk for svar.
jeg er ferdig slanket, og trener 5 ganger i uka, så tror jeg må prøve meg fram om det går med pære/annen frukt, har til nå prøvd å begrense meg til å spise det som lunsj i helgene, men har jo sååå lyst på det på hverdagene også.:D

er melon bedre? honningmelon har mindre karber enn pære, mener jeg å huske...

Carisma sa for siden:

På fedon-kurset jeg gikk for noen år siden mente de pære var den beste frukten å spise.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.