< Tilbake til oversikten

Hvilken sukkererstatning

Elinengelen sa for siden:

Nå når høsten nærmer seg, blir det en del te drikking, og jeg MÅ ha sukker i teen. hvilken sukkererstatning er snill? leser at det blukes en del splenda i kaker og sånn, er den , den snilleste?

susip3ws sa for siden:

Lure på de samme så hjelpe å dytte:D

SunnhetMedSirrup sa for siden:

sukrin er hvartfall sikker, omtrent det eneste jeg bruker.

men spiser sjeldent noe søtt, egentlig..

Kitt sa for siden:

Står en del om dette her!

Krøllerellerei sa for siden:

Jeg har kjøpt sukrin, men liker den ikke, den er sånn iskald om du skjønner. Søt på en merkelig iskald måte.
grøsser

Omelett sa for siden:

Jeg har bare vendt meg til å drikke te uten søtning jeg. Det funker også bra. ;)

birka sa for siden:

hei, jeg syns flytende stevia er et godt naturlig alternativ for søting av teen. Stevia pulver bruker vi til søtning av bakverk desseter mm. har prøvd mange merker men synes KAL er det klart beste søtt og uten særlig bismak. før kjøpe vi dette på helsekosten nå bestiller vi fra usa.

Viclin sa for siden:

Jeg bruker søtning så sjelden at jeg bruker Spenda og Natreen.
Kjøpte Sukrin, men syns det smakte tannlege.

sylwester sa for siden:

Jeg brukte suketter (natreen) i teen frem til jobben gikk tom. Jeg prøvde da uten og etter å drukket dette i over et år så syns jeg det smaker søtt uten søtning i min grønne te med sitron.

Impulsiw sa for siden:

Vi vestiller stevia fra www. friendlyshop.nu

Koster ca 200 norske kroner med frakt. Boksen vi bestiller er hvit steva og den tilsvarer ca 17 kg sukker :)

Margrethe sa for siden:

Har du vurdert fruktte'er fra London? De er så søte av frukten at det holder lenge for meg - og som noen har skrevet et sted her inne, selv om de er søte, så blir det ikke karber av det med mindre du spiser selve teposen :p

Anbefaler sweet peppermint og eple og kanel særlig. Du får de på helsekost.

snartsnelle sa for siden:

Er det noe søtningsstoff man skal holde seg laaaaangt unna?

Carisma sa for siden:

Sukker... :p og fruktose. Sorbitol og Xylitol er vel heller ikke bra.

Veggpryd sa for siden:

Jeg har flytende stevia med dråpeteller, og den er helt super. Har også steviapulver, men den er så lett å bomme med.

ireile79 sa for siden:

Jeg bruker cocosa'n i teen og det holder for meg. Jeg var også avhengig av søtt i teen, men etter at jeg dyttet litt cocosa i så har det løst problemet :)

Filakia sa for siden:

Er det da cocosa med smak, eller pure-varianten du bruker i teen?

Filakia sa for siden:

Hvor kjøper du flytende stevia?

ireile79 sa for siden:

Jeg bruker extra virgin cocosa'n til teen... Det er vel den med smak ja :lol:
Synd den virker veldig bra i sort te.. som f.eks ceylon te...

somaya sa for siden:

Hvor kjøper man flytende stevia?

Margrethe sa for siden:

F.eks på netrition.com. Jeg har en liten flaske med appelsinsmak - den er supergod i cottage cheese.

ireile79 sa for siden:

Jeg kjøpte flytende stevia med sjokoladesmak og sitronsmak....
Prøvde meg med en dråpe på finger'n og DET var søtt!!!

Men veldig godt med litt ekstra sitronsmak på teen og litt søtt ;)

StegforSteg sa for siden:

Har jeg forstått det riktig at splenda kan brukes? (Orker ikke bomkjøp....og noe annet er vanskelig å få tak i her :( )

Areola sa for siden:

Splenda er forholdsvis billig og enkelt å få tak i og det er det positive med det...
Minuset er at det inneholder nesten like mye karber som sukker (men den har en veldig lav egenvekt slik at man bruker mye mindre), verken kroppen vår eller resten av naturen bryter ned stoffet, slik at havene er blir søtere på av dette stoffet.
Det er opp til deg om du vil ta et standpunkt på det eller ikke, men sånn fra et gå-ned-i-vekt-standpunkt så kan du bruke det så lenge du teller med karbene og er klar over "farene" med søtningstoffer. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.