< Tilbake til oversikten

Er en karbohydrat en karbohydrat?

Jannicke sa for siden:

Nei, det er vel noe med langsomme og raske ikke sant?

Så dersom jeg nå ligger på 11-12 karbr hver dag, kan jeg da lissom unne med 15 gram mørk sjokolade en og annen dag lissom, eller "må" det komme fra feks grønnsaker?

Altså, bortsett fra og evt "trigge" søthungeren, er det veldig galt å unne seg litt sjokolade innimellom så lenge man holder seg noenlunde på runt 15 karber?

Husker det var slik når jeg gikk på Grete Roede også, skulle ligge på 1900 kcalorier pr dag, men kom meg lissom ikke over 1500....og det var flere med meg, og spørsmålene kom med gjevne mellomrom...........kan man bruke siste rest av hennholdsvis kcalorier og karbohydrater.....??

Eller er det veldig veldig veldig under alle omstendigheter fyyyy og "bruke" 3 karber på feks sjokolade??

Jo, jeg vet det her er snakk om en livsstil endring, og at man vil ha sunn kropp, og god helse. Men vet ikke om jeg nødvendigvis synes det innebærer en total boikott av ting som sjkolade.

Nei, altså, bare sitter her og sprkulerer litt.......;).

Kitt sa for siden:

Ingen total boikott nødvendig, men slike små utskeielser bør skje så sjelden som mulig!
Gleder meg hele uka til et par ruter på lørdag, jeg!:o

Ellers er det jo som du sier, for å få i oss nok vitaminer og mineraler, er det viktig at flest mulig av de 15 kommer fra grønnsaker!:ja:

Carisma sa for siden:

Og det gjør ikke noe om du ligger over 15g, du skal helst ligge mellom 15 og 20 :ja: (i motsetning til grete roede som har en absolutt max-grense)

Jannicke sa for siden:

Jeg VET jo egentlig det, innerst inne, men den dere sjokoholikeren i meg sier at "jamen, dersom du tar en multivitamin i tilegg hver dag, så får du i deg vitaminer og mineraler nok, dermed er dette argumentet blåst i fillebiter.....nyyyt dine 3 karber skjokolade du!!!"

Fææææle greier det her sjokomonsteret......:lol:

Gode gud, ikke rart jeg er feit...............

Gracella sa for siden:

Har du prøvd sukkerfri sjokolade da?
Ikke ta det for charte blanche til å spise sjokolade hver dag - du vil bare holde sjokoladesuget vedlike - men tenker mer på å ikke bruke så mye karber og etterhvert mer eller mindre kutte ut sjokolade.
Siden mange reagerer på maltiol med oppblåst mage/diare så begrenser sjokoladespisingen seg av seg selv :o, he, he

SunnhetMedSirrup sa for siden:

ta og spis 2-3 helse sukkerfri sjokolader, det gir rundt 2-3 karbo.

da lover ejg deg du aldri gjør det igjenn.!!

(de har en lakserende effekt)

Areola sa for siden:

Ja, for de som lærer :lol:
Jeg gjør ikke det.... :nei:

Jannicke sa for siden:

Hehe....huff da.....høres ikke noe særlig ut da.....hehe.

Lite interesangt å sitte på krokka og skjiiite, og tenke på de få minuttene med nytelse.....

Kanskje like godt å la være.......

cillesnuppa sa for siden:

Uff, jeg spiser nesten en halv plate 86% sjokolade hver dag - og storkoser meg med det;) Pluss nøtter. Har gått ned 10 kg på at halvt år, startet med ca 15 kilo overvekt. Det hadde kanskje gått raskere uten sjokkis og nøtter, men jeg har valgt helt bevisst. Prøv deg fram, men er du redd for å miste kontrollen, er det nok lurt å holde seg til grønnsakene:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.