< Tilbake til oversikten

Pavlova?

Kanutten sa for siden:

Tenkte jeg skulle prøve meg på Pavlova i løpet av uken..

Kort sagt er det marengs med en eller annen krem og bær oppå.
Noen her som har laget det?

Jeg er ikke så glad i vanlig krem så det må være rom eller vaniljekrem. Gjerne romkrem med litt ekte rom i.. Det skal serveres i et voksenselskap.

Noen som har tips eller er det bare å hive seg i det?

aktivjente sa for siden:

Tips nr 1; det enkelste er alltid det beste. Finnes mange oppskrifter hvor man skal ha 3 eggehviter, 1dl sukker, litt melis, litt natreen, litt vaniljesukker, litt eddik, litt salt osv.osv. Deretter kan man steke kaka litt på full guffe, deretter 1 time på 50 grader, eller halvt om halvt, eller steke på 200 grader i 15 min, deretter åpne døra en stund for så å steke den 1 time på svært lav varme..

Den enkle varianten:
3 eggehviter
splenda eller natreen (smak til - ulikt hvor søt man vil ha bunnen), visp GODT!!
1/2 ts eddik (av lav prosent!)

Smør røra ut på et bakepapir

Stek den i en time på 150 grader.

Kanutten sa for siden:

Takker!!!

aras sa for siden:

forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27284
Nannah sin variant. Har bakt denne flere ganger! Smaker kjempegodt:D Det eneste man kan kjenne, er at marengsen kjøler litt og smelter nesten på tunga. Dette er på grunn av sukrinen :-) Noen liker det, andre ikke. De gangene jeg har bakt den, har den falt i smak hos både lavkarbere og de "vanlige".
Det finnes flere varianter rundt om på forumet. Skriv pavolva i søkefeltet, og det vil komme opp flere treff:)
Lykke til!

Kanutten sa for siden:

Jeg klarer ikke sukrin... Må finne altenativer.. Men takk for tips!

Kanutten sa for siden:

Nå skal jeg lage pavlova igjen! :heia:

Den ble god sist med ei salig blanding av ymse søtsaker. :sikle:

Mithila sa for siden:

Eg bruker berre litt sukrin og resten stevia med vanilje, funker veldig fint! Får alltid skryt når eg har laga pavlova! Kva fyller du den med? Eg har på vaniljekrem, bringebær, blåbær og jordbær:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.