< Tilbake til oversikten

Hvordan ser en dag ut?

*LoveBugMama* sa for siden:

Hei!

Jeg er en nysgjerrig sjel, og syns det er utrolig nyttig å se nedskrevet hva andre spiser. Så, hva spiser dere i løpet av en dag? Hva spiser f.eks dere som ligger på 70g karbo pr. dag, i forhold til de som ligger på 20g?

Skriv gjerne volum også, da det er lettere å få et reelt bilde av en dags inntak når man vet om det er snakk om å spise en halv liten kotelett eller 2 store. ;)

Håper på mange svar!

Mvh,
nysgjerrig diabetiker som må senke karboinnholdet.

langaard sa for siden:

2-3 egg med makrell, 400gr kjøtt/fisk, 450gr grønnsaker :)

Fillilura sa for siden:

Tja, i dag har jeg spist:
Frokost: to skiver skinke og noen skiver ost
Tidlig lunsj: rester fra gårsdagen; laks, kål og brokkoli med masse smør
Middag: stekt kjøttdeig, paprika, sopp, løk, squash og fløte. Cheddar oppå. Salat vedsiden Av.
Kvelds: hjemmelaget lavkarboknekkebrød med forskjellig pålegg.
Har spist ca 20 g karbo, 103 g proteiner, 110 g fett

BenteR sa for siden:

Jeg er diabetiker type 1 og regulerer blodsukkeret mitt med kosthold siden kroppen min ikke godtar insulin. Siden jeg er multiallergiker i tillegg og må holde meg unna alt av melkeprodukter, gluten, soya, nøtter/mandler/peanøtter og torsk, spiser jeg ikke så variert som mange andre. Er også slått ut allergisk på eggehvite, men har det i kostholdet akkurat nå for og sjekke om jeg tåler det.

En typisk dag hos meg består av
1 kopp kaffi bullet eller kaffi med eggemelk
rundstykker laget av Linwoods "mel" og eggehviter (5-6 stykk med skinke, eggerøre av eggeplommer, persille, tomat og agurk)
eller
3-4 lapper laget av kokosmel, kokosmelk, ghee, JBKM, egg og bakepulver sammen med litt bær fra fryseren.
ca 600 gram kyllingvinger/lår
150 gram appelsin
150-200 gram grønnsaker
ca 200-250 gram kjøtt/fisk til middag med saus laget av hjemmelaget kraft
1 Jodlakorv (ølpølse)
Drikker ca 3 liter vann daglig

Jeg spiser for mye protein ifølge legen, men siden jeg er undervektig blir det godtatt i håp om at jeg skal komme opp i vekt.
Ingen måltid inneholder mer enn 5-6 karbohydrater, og jeg spiser mange små måltid gjennom dagen for og få i meg nok kalorier.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.