Først og fremst vil jeg berømme dette forumet (sniklest en stund), er helt utrolig hvor mye kunnskap og erfaringer som er samlet her og kombinert med viljen og evnen til å hjelpe er det så utrolig mye enklere å starte opp med lavkarbo for en newbie :)
Så var det mine spørsmål (har forsøkt å søke uten å bli så veldig mye klokere...), i morgen er det èn uke siden jeg startet. Følger Atkinsen og induksjonen ganske så slavisk.
Allerede første dagen kom kvalmen og ikke minst diaren.... kvalmen er nå ikke fullt så intens, men diaren er rimelig "overveldende"..... 4-7 ggr pr dag.
Drikker masse vann og blå farris, med den diaren forsvinner myye væske.
Kan det være en idè å kutte ut melkeprodukter for å se om det hjelper på overaktiv mage?
Eller er dette mer normalt enn hva jeg har klart å søke meg til ?
Ved siden av diarèen har jeg også en ånde som kan felle trær... en sammenheng?
Dagens nybegynnerspørsmål
Ånden først:
Det kalles ketoseånde og kan skremme hvem som helst på sitt verste!
Mange tyr til SB12, Fribol drops fra apoteket eller store IFA for å holde det litt under kontroll!
Dersom du fortsatt har diare, er det mulig du har gått for hardt ut med fettet!:eek:
Er man vant til et relativt fettfattig kosthold, kan overgangen bli litt vel brå for noen!
Kvalmen er også forbundet med dette, eller så har den sammenheng med det å komme i ketose, men blir uansett bedre etter hvert!
Tusen takk for kjapt svar :)
Ante meg at ånden hadde noe med ketose å gjøre ja ;) Fordelen er at røyk smaker omtrent som min sønns sokker lukter... ;)
Det er riktig at jeg har gått fra et rimelig magert kosthold til plenty fett så a det er fettdiarè kan helt klart stemme.
Da tror jeg at jeg bare fortsetter som jeg har begynt jeg, så ser vi om ikke kroppen roer seg litt snart :)
Bær er vel ikke lov på induksjonen, men om det ikke gir seg ville jeg forsøkt litt blåbær... Det har bra effekt på løs mage.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.