Jeg har fulgt ketolysedietten strengt i tre måneder. Men de siste tre dagene har jeg hatt veldig lyst på brød. (Ja..jeg vet jo at det ikke er lov på dietten..men likevel..:rolleyes:)
Jeg har derfor unnet meg en skive dansk rugbrød til frokost i tre dager nå. Det var derfor overraskende å se at stixen fremdeles var lilla.. Og det har den vært hver eneste dag etter at jeg begynte med rugbrødet..
Nå bare lurer jeg litt på om noen andre har erfaring med dette.. Er det sånn at man kan unne seg en skive, hvis man ligger lavt med de andre karbene?:eek:
Hvis du har så lyst på brød kan du jo kanskje bake ett av de som er oppskrift på her inne?
Personlig går eg opp i vekt av brød og selv om sticken din er lilla så betyr det ikke at du går ned vekt, mange er i ketose opp imot 50 g karbs om dagen men vekta går ikke nødvendigvis nedover.
Jeg trodde at det var optimal fettforbrenning når det var utslag på six..
Men da er det faktisk sånn at selv om man har utslag så går man ikke ned i vekt?
Jeg tenker at kanskje kroppen min trenger en pause fra streng ketogen-kost. Kanskje gå over til lav-karbo etterhvert nå.
Men seff, jeg kan jo se an den brødspisingen. Det er ikke sånn at jeg absolutt må ha brød..;)
Har vært i ketose omtrent siden mai i fjor, utenom korte pauser og nå i sommerferien. Selv har eg ikke gått ned noe siden jul omtrent og nå går eg faktisk opp. Eg har fullt utslag (men utslag er utslag så lenge sticken forandrer farge) Så det er ingen automatikk i at man er i ketose og samtidig gå¨ned i vekt.
Selv har eg prøvd brødene her inne, de er gode, men kan ikke spise de for da går eg opp i vekt :(
Har gått ned ca 30 og har 4 igjen så det er ikke det at eg ikke har fett å ta av :)
Ja, jeg skjønner. Og jeg skjønner også at det er ganske store forskjeller på hva folk kan spise eller ikke spise uten å gå opp i vekt eller ramle ut av ketolysen.
Kanskje man rett og slett kan prøve seg litt frem .:)
Flott med så gode tilbakemeldinger da:)
Eg har foretatt noen endringer for å se om de hjelper, mulig kroppen min har blitt for vant til å gå på Ketolyse :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.