< Tilbake til oversikten

Fiber?

blondym8 sa for siden:

jeg lurer på om neon vet om man kan trekke fra fiber for og finne ut riktig karbo innhold, som rosenkål for eksempel har litt over 4 gr karbo , men også litt over 4 i fiber , betyr det att man kan trykt spise rosenkål, jeg pleier ikke ta noe som har over 3 gr karbo, men kan man trekke fra fiber kan jeg jo ta rosenkål og det er godt :-)

Kitt sa for siden:

I norske tabeller er allerede kostfiber trukket fra.
Det samme gjelder de verdiene du finner utenpå pakningene!

Yonah sa for siden:

Nei, på norske matvarer er fibrene allerede trukket i fra.

Jeg spiser gjerne 100g rosenkpl selv om det inneholder litt karber, det er så lite at det har ikke så me å si. Det regnes i allefall som en lovlig grønnsak på feks ketolse.

Photobscura sa for siden:

Jeg tror jeg ville økt den grense til i hvert fall maks 5 gr kh i en matvare, ellers vil du oppdage at du har lite å velge mellom ;)

blondym8 sa for siden:

tusen takk for svar , det var nytt for meg att fiber er trekt i fra :-)
Jeg kommer nok til og holde meg på grensen på 3 gr en stund til for det funger flott jeg har holdt på ca 4,5 måned og fått ned 23 kg , har 13 igjen og ta :-) Har ikke hatt noe stopp i vektreduksjon heller så får gå samme veien litt til :-) Takk for svar
Hilsne BLondyM8

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.