Min mann har ett møte litt utpå dagen 13:30 i nabobyen i morra. Jeg har fri og skal bli med. Vi hadde lissom tengt å brke dagen der borte, og lunche der osv, kanskje på kjøpesenteret eller noe.
Og til helgen er vi invitert ut på resturang med venner.
På kafe har jeg med f.eks Myas cookies eller en Atkins Bar. Hvis noen skulle si noe om at det ikke er lov å "nyte medbragt", så er det bare å spørre om de selger noen sukker- og melfrie kaker.
er det snakk om å spise på kafe, så velger jeg en salat, evt biffsnadder.
Restaurant: Velg den mest lavkarbovennlige menyen og spør om du kan få ekstra grønnsaker/salat i stedet for potet eller ris. Brokkoli går jo helt fint.
Du kan også spørre om du kan få sausen ved siden av.
Du kan også spise før dere går ut og bare bestille salat??
Et triks er å spise deg mett før du reiser :ja: Viss du er veldig usikker.Og vet at det kan by på problemer å få mat tilpassa deg. Og kanskje har restauranten/kafeen hjemmesider, så du kan sjekke menyen der :ja: [color=darkgreen][/color] Ellers å er det bare å be om,som de andre sier, ekstra grønnsaker/salat. Sauser og dressinger ved siden av. Velge så reint som mulig :ja: Det føles uvandt i starten å be om slikt, men på de alle fleste steder, så er det ingen som reagerer på det :)
Egg og bacon, omelett osv er fint. Jeg bestiller nesten alltid kyllingsalat når jeg spiser ute for tida. Særlig cæsar-salat her jeg dilla på. Ber de droppe krutongene bare.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.