< Tilbake til oversikten

Mus og K2

Grovsnus sa for siden:

Var på tur idag og fikk høre mye rart. Bla at det var gjort forsøk med mus på lavcarbo/høgfett kur , under over alle under. Musene utviklet blodpropp og årefokalkning. Ergo var det bevist at en høgfett kur er skadelig:eek:
At mus i utgangspkt er vegetarianere hadde visst ikke noe med saken å gjøre. Vel, jeg tenker nå mitt da.

Noe annet som kom var mangel på vitaminer i Europeisk kosthold (uansett type) K2-vitamin blei nevnt som esensiell. Den skulle visst nok løse opp kalk og fettansamlinger i blodårene.
Noen som vet mere?

Mvh Grovsnus
(Riv ei gran og plant ei furu)

Grovsnus sa for siden:

Pusher litt på denne , fordi jeg lurer på om det er noen som kjenner til vitaminet K2. Og om det er så viktig som jeg fikk inntrykk av.
Mvh Grovsnus

Gracella sa for siden:

He, he, jeg tenkte akkurat det samme da jeg leste undersøkelsen.
Dessverre vet jeg ikke noe om K2, men skal holde øynene åpne.

Kula sa for siden:

Kaniner er også populære å bruke for å bevise hvor skadelig animalsk fett er...

Enten har de som står bak slike undersøkelser noe mangelfult utviklede sjelsevner, eller så er de overbevist om at vi andre har det - slik at de kan si hva de vil uten at noen reagerer.

Grovsnus sa for siden:

Det er jo helt syk. disse dyre-elskerne , de eter opp maten til dyra ja.
Jeg også elsker dyr, speiselt på en tallerken og med en feit fin saus til. Grønnsakene kan dyra få først, så har de det bra den tiden de er her.
Mvh grovsnus
Nå er rådyra goe

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.