< Tilbake til oversikten

Mekke en "tale" - hjelp!

SunnhetMedSirrup sa for siden:

jaja - da har jeg gjort det : D

sakt enda en LÆRER at lærerboka ikke er helt riktig(som sier ungå alt mettet fett og kolesterol,m.m.) jeg kan skryte på meg at jeg har lest mye om det, og vet en god del om dette, og hvorfor det er så bra, men kan noen engasjere seg og finne gode ord til en kjapp snakk?

som ikke er så lang, men det en sier skal få en til og tenke..

ikke nok med og bare si "mettet fett er sunt!, det er rene beste og brenselet for hjertet!"

da tror jeg hun blir gal ! :D:o

hater de lærerbøkene."spis 60% karbohydrater dagen!, ligg unna smør! spis margarin! " :mad::mad:

Carisma sa for siden:

Begynn med å søke opp alle tråder Pål har startet her inne, da har du nok til timer med diskusjon :D

ikke dumt, kan jo ta ut hoved-poenget av de..

liksom meningen at jeg skal si noe får den skravle dama begynner på enda en settning med magert er sunt for hjertet.. :o

Gracella sa for siden:

Det skal være en tråd her inne som heter "lavkarbo på 3 minutter" (tror jeg)
Du kan jo prøve å søke etter den??

lavkarbo på 3 minutter* er en liste over hva du kan spise.. :(

Kitt sa for siden:

"LCHF på 3 min" kommer fra LCHF Norge!:)

Mye mer enn en liste!;)

Står jo mer enn matvarer på LCHF på 3 min også da, om du skroller litt nedover!

Kitt sa for siden:

Står vel ikke så mye direkte om mettet dett, men det står i hvert fall:

Fortere mett
Når man erstatter karbohydrater med fett og protein holder man seg mett lenger og man har ikke behov for å spise mellom måltidene. Lutz mener det ikke finnes noen vitenskapelig grunnlag for at et fettfattig kosthold er sunt. Derimot kan han dokumentere at mennesket i uminnelige tider har oppnått god helse med et kosthold dominert av fett (mettet fett). Et fettrikt kosthold gjør det lettere å holde seg slank, det virker mettende og fjerner suget etter søtsaker og småspising.

men takk! :)
selvom jeg sa aat det ikke fantes noen studier på at mettet fett skader, men derimot en på 6000mennesker som spiste mettet fett og kolesterol over lang tid(husker ikke akuratt nÅ), og fikk bedre hjerte! trodde hun ikke på meg! ;)

snakker med hun igår i 2 timer :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.