Hei :) Er det noen som vet om det er mulig å lage yoghurt på soyamelk? Har nettopp funnet ut at jeg er laktoseintollerant, så min elskede cottage cheese og kesam må nå bort fra mitt liv :( Vet at de har laktosefritt i Sverige, men jeg kunne trenge noe som jeg kan få tak i her. Her jeg bor finner jeg ikke annet enn Granovita yoghurt, og den er jo stappet med karbs:mad:
Ingen som har en oppskrift til meg? :) Forsøkte å følge en vanlig yoghurtoppskrift, men brukte soyamelk og en alpro blåbæryoghurt, men den ble aldri "fast" i konsistensen. Til tross for 12 timer i kjøleskapet. Hmm..
Jeg fant en endelig min drømmeyoghurt på kiwi i dag..soya naturell :) den har kun 2,3 karbs per 100g.. :) er det for godt til å være sant?? fikk nesten sjokk at det var så lite, har ikke sett slik yoghurt i butikken her før :) Den er supergod med litt musli og litt mandelessens eller sukrin på :)
Den smaker helt greit..er ikke sånn "wow- sykt digg", men med litt sukrin på så er den NYDELIG! :) jeg blandet noen ss av denne med litt cc og litt kakaopulver (9karb, fra iherb) og litt sukrin- det var nydelig det:D Den heter alpro :) det er 2,8 per 100g..så litt feil ;) men lite uansett
Også her i Åndalsnes på Bunnpris, Alpro soya Yoghurt, yam yam.. met litt bær er den nydelig!!!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.