< Tilbake til oversikten

Alkohol og ketolysekuren

mih sa for siden:

Hei!

Jeg har gått på ketolysekuren i litt over en uke nå.
Har vert i ketose i en uke.
Så skal jeg på fest i morgen og lurer på følgende :
-stemmer det at jeg kan drikke sprit (absolout vodka) og feks blande med sprite zero og drikke dette uten å tenke på karbohydrater?
vet at det ikke er karbo i sprite zero og det står i boka at det er 0 karbo i ren alkohol (sprit, cognac osv).
Mannen på vinmonopolet sa også at det ikke er karbo i sprit, men kalorier.
og kalorier teller jo ikke sant?

noen som vet dette helt sikkert?;)

Gerd sa for siden:

Du kan ja :ja:

Men Torkil anbefaler att man holder seg unna alkohol de 4 første ukene :ja:

Det har med forstyrrelse av fettforbrenningen å gjøre.
Nå du inntar alkohol, forbrennes den først, og fettforbrenningen settes på vent til alkoholden er ute av kroppen :)

Kitt sa for siden:

Husk for all del at man blir myyyyyyyyyyyye fortere full når man er i ketose!:D:p:eek:
De aller fleste i hvert fall!

Photobscura sa for siden:

Nope!

Carbonaden sa for siden:

Sprit funker bra, men vær forsiktig som sagt. Det går fort over toppen:)

Du kan jo også blande med Red Bull, de har den uten sukker(og karbo) på Meny, og sikkert de fleste andre steder.

Kanutten sa for siden:

:eek: Skjønner ikke at dere tør blande med Red Bull! Jeg blir fullstendig kaotisk i hodet bare ved å drikke etpar slurker ublanda. Blir svimmel og får hjertebank...:o

turbokano sa for siden:

er jo ikke noe som en kveld med 50/50 blanda vodkra redbull:)
men som alle andre sier,ja pass på! mange som har gått på en skikkelig smell første festen når en er i ketose:P

Alkazelters sa for siden:

Vil anbefale å gå for tørr hvitvin fremfor sprit når man drikker for første gang på ketogen kost.....

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.