< Tilbake til oversikten

Fastfood og glemte matpakker

Svirre sa for siden:

Jeg har skjønt at det første skrittet for å lykkes på lavkarbo er å huske å lage en riktig matpakke. Det andre skrittet er å huske å ta denne med seg, når man går om morgenen.

I dag stod jeg uten matpakke og har vært innom en rekke butikker og kiosker for å forsøke å finne noe jeg kunne slippe å tilberede. Til slutt endte jeg opp med å kjøpe en kebab i pita, spise kebaben og kaste pitabrødet. Det stod mellom dette og pølse uten brød eller sushi uten ris. Men kebaben så ut til å være det mest mettende alternativet. Det var sannsynligvis litt karber i dressingen, men det var det beste alternativet, jeg klarte komme opp med.

Tidligere har jeg spist frukt, gjerne en banan og yoghurt, en smoothie eller noe juice i slike situasjoner. Men det fungerer jo dårlig, når man skal være på lavkarbo.

Hva gjør dere når dere ikke har matpakke med dere?

SusieBlues sa for siden:

Jeg kjøper varm kylling, eller baconpølse uten lompe, eller en pose nøtter.
Leverpostei kan også spises rett fra boksen.

Gerd sa for siden:

Kjøper ferdiggrilla kyllinglår :)

Borealis sa for siden:

Pølse uten brød, nøtter, baconcrisp, kylling, ost.....f.eks :)

Kitt sa for siden:

Ferdig skivet ost og en pakke skinke!
Babybel ost.
Ferdig skivet mozzarella og spekeskine!

Mulighetene er mange, man må bare tenke litt annerledes enn før i tiden!:p

SunnhetMedSirrup sa for siden:

øllpølse og ost!

ruller osteskivene rundt øllpølsa = nydelig.

Svirre sa for siden:

Dette her med å spise pålegg bart er en ny tanke jeg må vende meg til. Men det fungerer sikkert bra. Det fallt meg bare ikke inn, da jeg var og handla i stad.

Nøtter? Er ikke nøtter fulle av karbohydrater, da?

Kitt sa for siden:

Paranøtter innholder kun 3g karber pr 100g og en masse sunt fett, så det er en grei erstatning en gang i blant om man må ha noe i farta!

Lavkarbolelle sa for siden:

Hva slags leverpostei? Jeg har ennå ikke funnet noen med lavt nok karb innhold?

eller hasselnøtter(6g), mandler(6g), valnøtter,(6,5g?) , og som sakt, paranøtter, som er best :) men 1 nøtt= 1-1,5g=0,03 karbo..

det er lite! :)

Like_a_virgen sa for siden:

Pølse uten brød har også vært min redning, men er det ikke mel i pølsene? hva med ferdige karbonader i varm-mat-disken, mel i de også? Andre alternativer er baby-bels, skinke, nøtter som nevnt over. Hva med atkins bar?

Yonah sa for siden:

First price og finsbråten gull inneholder 1g eller mindre og smaker veldig godt! kan være lurt å ha noen osteknekkebrød i en boks i veska, så kan man legge på nesten hva som helst av kjøttpålegg og klæsje på majones.

eller tyrkisk yoghurt... du de selges bare med lokk!

så de er litt praktiske ;) rundt 3 karbo pr. 100g, 10% fett. så de er vell litt mettende. . :)

Carisma sa for siden:

En pakke skinkestek og en tube majones har reddet meg mange ganger. Kanskje en neve sukkererter ved siden av for litt gønt.

Cyan sa for siden:

I ferskvaredisken på matbutikker har de gode alternativer: Grillet kylling, kyllingvinger, karbonader, koteletter etc :)

luringen sa for siden:

ferskvaredisken!
evt en pakke babybellost og skinke eller no

fleskepølse :p

eller kjøp burger uten brød.. : )

en hamburgerkjede som heter mAx selger "low-carb burgare" ;)

burger med ost,og noe annen ost? tomat, med salat rundt. :)

Areola sa for siden:

Jeg har en liten flaske med flytende natreen og kanel liggende på jobben. Er det helt krise og jeg ikke har fått laget frokost eller lunsj, kjøper jeg en boks med Cottage Cheese og har i natreen og kanel :)

Alkazelters sa for siden:

De typene jeg har sett inneholder mye karbohydrat, cirka 15 pr 100 gram. (Beef Jerky på Deli De luca) Det finnes uansett tørket kjøtt som ikke innholder så mye, og de er selvsagt en kjempegod ide.

oi:eek:

jeg har faktisk aldrig sett bak på pakka på en..:o bare sett de henger i min nærbutikk ;)

takk, foresten! :D

Jabba sa for siden:

Jeg tar meg gjerne en skive med leverpostei som inneholder både 5 og 6 gr karbo.....og lasser på! Det er såpass sjeldent jeg gjør det (1 gang i uka kanskje?) at jeg regner ikke med det er krise.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.