< Tilbake til oversikten

Lavkarbo reisemål!

Kyra sa for siden:

Er ganske ny her, og snuser på Atkins, og utifra det vil jeg anbefale et lavkarbo reisemål :) Jeg er nemlig så heldig at jeg bor her (for 6måneder), og har oppdaget at forholdene er perfekte for lavkarbo her.

Og byen er: Buenos Aires! Her får du svære biffer (velg mellom all slags forskjellige stykker) til under 50kr ute på byen, og bestiller tilbehør utenom. Saus er heller ikke vanlig, men biffen drypper gjerne av smør eller olje. Du kan få chimmichurri eller løk/tomatsalsa om du vil. Grillet ost (provolone) er en nydelig og vanlig forrett, og de har alls slags deilige chorizo pølser med godt kjøtt og fett.

På matbutikken er halvfabrikat ting dyre, og da spesielt importerte varer (dyrere enn i Norge), men gode biffer får du for 60kr kiloetet og ost og grønnsaker er kjempebillige! I tillegg smaker alt generelt bedre da både biff og grønnsaker produseres i området. Og siden storfeet bare har fått gress som mat, så er det sunnere enn andre plasser.

Det eneste problemet blir kanskje den gode, billige rødvinen man kan kjøpe overalt, men det er vel et problem uansett når nordmenn er på ferie uten alkoholavgifter. Jaja, det er iallefall ikke øl da! :)

Nuppe sa for siden:

He he FANTASTISK
Kos deg :)

Carisma sa for siden:

Åh, heldiggris! misunnelig :D

Forresten er jo ikke rødvin så ille på lavkarbo, bare man styrer unna de søteste :ja:
Men befolkningen generellt, de er vel slanke der nede også? Siden de har så bra tilgang på gode matvarer.

Forresten, har du oppskrift påchimmichurri? Jeg har spist det en gang, på restaurant på Grûnerløkka, og det er noe av det beste jeg har smakt! Prøvde å søke på det, men fant bare masse annet rart.

Carisma sa for siden:

Glem det siste, nå som jeg fikk rett skrivemåte fant jeg oppskrift, til og med på matprat :D Veit hva jeg skal ha i kveld nå ja :ja:

Kyra sa for siden:

Chimmichurri er kjempegodt ja :) Bra du fant oppskrift! Bare fått det på restaurant her jeg, så aner ikke. Til biffer som er så store at man lett kan dele dem på to. Jeg er så glad det passer med lavkarbo!

Og ja: befolkningen er ganske så slanke. Selv om de er veldig glad i iskremen sin, men også den er sunnere da de har mye mer egg i den enn vanlig iskrem. Ikke mange tykke folk, og alle kler seg bra...det gjør en forskjell det gitt!

trillian78 sa for siden:

Ble inspirert av denne tråden i går og laget en skål med chimichurri og hadde på biffen. Mmmmm! Det var grisegodt! Så takk for tips :D

SunnhetMedSirrup sa for siden:

btw, er det noen som vet hva som er "normalt" og spise i grekerland? (hellas)

jeg skal dit den 27. ( 3uker ) .. er det mye gresk salat? :lol:

trillian78 sa for siden:

Calamari, moussaka (med auberginer og uten potet), kalvegryter, tzatziki, fiskeretter, lammekoteletter, souvlaki, kefte (kjøttboller i alle varianter), ovnsbakte grønnsaker, salater... Mmm... det ar det jeg kom på akkurat nå som jeg forbinder med gresk mat. Tror det skulle gå greit å leve lavkarbo i Hellas ja.

skal dit med foreldrene mine se :)

er jo koselig,.. men de gidder ikke vente på meg og finne mat, de setter seg rett ned, og tar jeg ikke selv, så gjør vel de det for meg.. :(

nalana sa for siden:

Kanskje du vil legge ut oppskriften Carisma? Hørtes spennende ut med shimichurry eller hva det nå het:confused:

min far snakket mye om at det var veldig mye kebab det, se.. :confused:

Carisma sa for siden:

Kebab i hellas og tyrkia er grilledespyd med oksekjøtt. Fungerer fint på lavkarbo :ja: Heter ofte Souvlaki, kan også finnes som kylling eller fisk.

Carisma sa for siden:

Denne så ut til å smake omtrent som den Trancher her: www.matprat.no/oppskrift.aspx?artid=10435

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.