Kan noen forklare denne for meg!? (hvor mange karbs) #1 trønderjente sa for 15år siden: På en atkins advantage står dette... (pr 60gr) kh 18g hvorav sukkerarter 1g hvorav sukkeralkoholer 15g -hvorav glyserol 11g kan noen hjelpe meg!! har sett dette på flere matvarer.. Hva skal jeg regne som karber jeg spiser.. #2 Gerd sa for 15år siden: Du kan trekke fra sukkeralkoholer. Her blir det da 18 - 15 = 3 nettokarber. #3 arnakristin sa for 15år siden: Hei, Du kan trekke i fra sukkeralkoholene så regnestykket blir 18 – 15 = 3 #4 jannekristin sa for 15år siden: Hvorfor kan man det egentlig? Og er dette heeelt sikker? Jeg tør ikke riske noe før jeg er sikker... #5 Gerd sa for 15år siden: Fordi at sukkeralkoholene ikke tas opp i kroppen som karbohydrat. :)
#1 trønderjente sa for 15år siden: På en atkins advantage står dette... (pr 60gr) kh 18g hvorav sukkerarter 1g hvorav sukkeralkoholer 15g -hvorav glyserol 11g kan noen hjelpe meg!! har sett dette på flere matvarer.. Hva skal jeg regne som karber jeg spiser..
#2 Gerd sa for 15år siden: Du kan trekke fra sukkeralkoholer. Her blir det da 18 - 15 = 3 nettokarber.
#3 arnakristin sa for 15år siden: Hei, Du kan trekke i fra sukkeralkoholene så regnestykket blir 18 – 15 = 3
#4 jannekristin sa for 15år siden: Hvorfor kan man det egentlig? Og er dette heeelt sikker? Jeg tør ikke riske noe før jeg er sikker...