< Tilbake til oversikten

Osteblingser

Carisma sa for siden:

Lag Oopsie-rolls etter oppskrifta. Jeg tok oppi litt smør og salt i tillegg.

Mens de avkjøles, finn fram vaffeljernet og varm opp. Ta to og to oopsier, legg 1-2 skiver ost på hver, og en skive skinke i mellom. Varm de i jernet til osten er smeltet. Kjapt og enkelt, og veldig, veldig godt! :D

Jeg har prøvd både med vanlig ost, og med kavli ost både på tube og i skiver. Alt fungerer like bra :ja:

Viclin sa for siden:

Det må prøves! lenge siden jeg har spist Oopsier nå, tror jeg må smelle sammen en røre snart.

Photobscura sa for siden:

Åh, jeg kan bare ikke lese sånne tråder! Begynner å fantasere om osteblingser med brie, eller jarlsberg og dijon sennep ... Sukk. Savner ost :o

SunnhetMedSirrup sa for siden:

er ost en partystopper for deg? :(

uheldig!:mad:

Jepp, Kaseinintoleranse.
Fløte får jeg vondt i magen av, rømme og ost går greit i små mengder -men ikke om jeg vil ned i vekt :(.
Osten skal nok få en moderat gjenkomst når jeg er på vedlikehold.

irjan sa for siden:

:D Mmmmmmmm. dette må være en super fredagskveldssnack!! Takker for tipset

Carisma sa for siden:

Er det like mye av det i ferskost/tube-ost også?

Vet ikke, men jeg tar ingen sjanser så lenge jeg ønsker å gå ned i vekt. Føler ikke at det er noen forsakelse heller, selv om jeg elsker ost. Jeg kan jo spise litt av det en gang i framtida.

Fishi2009 sa for siden:

Et spørsmål: Blir oopsien sprø av å varmes i vaffeljern?? :confused:

Mine oopsier blir ALLTID så "vasne/myke", så jeg spiser ikke dem så ofte lenger... Noen som kan hjelpe meg? Tips mottas med stor takk :)

Carisma sa for siden:

Den er sprø med en gang hvertfall. De gangene jeg har laget har jeg latt de ligge til dagen etter og hatt med på jobb, så da er de jo myke igjen. men den får uansett litt sånn vaffel-ytre og ikke svampete.

Du kan jo teste litt med steketid i jernet osv.

Kitt sa for siden:

Jeg fryser ned mine og tiner dem i brødristeren! Blir så sprø og gode, atte!:sikle:

Yonah sa for siden:

Jeg lurer litt på hvordan dette smaker jeg, sånn sammenlignet med ostesmørbrød med kornbrød?

Carisma sa for siden:

Det smaker langt unna kornbrød... Smaker kanskje mer som pannekake med ost? Men med annen konsistens. Og det smaker hvertfall lant fra omelett :ja:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.