< Tilbake til oversikten

Totalsprekk

marithja sa for siden:

:mad: Hadde en totalsprekk i dag....Begynte bra med omelett til frokost,så gikk dagen og vi skulle ut og handle og vips så var klokka 3....og vi hadde ikke spist, så da ble det burger king og en fedon burger, men synest ikke den var god, så endte opp med å spise en halv BLT sandwich og pommes frites i stedet....Og i tillegg hadde de gitt meg vanlig Sprite i stedet for Sprite Zero (tok bare en slurk).....Og så har jeg spist en kotelett nå, og en liten vanlig karamell.......Åhh, blir så irritert....Nå har jeg sikkert gått opp en kilo igjen og må bruke en uke på å gå den ned igjen.....På plusssiden jogget jeg en halvtime og gikk en halvtime etter det igjen da, så en time med trening.....Åhh- blir så irritert!! Hvorfor kan man ikke si NEI til alt det søte,fete og usunne?? Og hvor mye tror dere en slik dag ødelegger??

SunnhetMedSirrup sa for siden:

sånt skjer selv den beste :(

men det ordner seg! :)

Paris sa for siden:

Venter også på at jeg skal komme med en slik sprekk... Men syns ikke det hørtes så ille ut;) Syns du er kjempeflink - på igjen i morgen!!

Men hvor ille en sånn sprekk er skulle jeg også gjerne likt å visst. Må si jeg stadig fristes av film, popcorn og cider:rolleyes:

aslaug sa for siden:

Hei! Ikke fortvil, dette var ikke noe jeg ville kalle en totalsprekk! :DDette var en lite sprekk spør du meg hvis du går på igjen i morra!!! lykke til

Gerd sa for siden:

Hvordan en "sprekk" ødelegger, har med hva man sprekker med, hvor mye og ikke minst hvor lenge. Skaden er større jo mer og jo lengre sprekken varer :ja:
Det tar den tid kroppen trenger for å kvitte seg med avfallstoffene og komme i ketose igjen (viss man er på ketosebasert kur) Alt fra 0 dager til 2-3 uker. Men igjen, det kommer an på hva og hvor lenge....

Viktigheten er å ikke dømme seg selv, ikke bli sinna på seg selv, ikke straffe fordi man har sprukket. :) Men ta det som en lærdom.

Snu blikket fremover, og fortsette i vanlig tralt :)

Alle har en eller annen form for sprekk, en eller annen gang :ja:

Paris sa for siden:

Men noe jeg lurte på ang dette. Hva om man sprekker feks midt på dagen. Når kan man da spise lavkarbo og masse fett igjen?? For at det ikke skal bli at du legger på deg altså...

Gerd sa for siden:

Jeg har aldri avbrutt lavkarbospising selv om jeg ikke har "spist etter boka".
(Jeg liker ikke å kalle det sprekk ;))

LenaBeatrice sa for siden:

Dette var da ikke så ille :klem:

Det skjer som regel med de fleste.
Det er neimen ikke lett å holde seg på matta når vi hele tiden omgir oss med det vi ikke skal ha.
Men jeg forstår frustrasjonen din, absolutt!!

Men i morgen er det en ny dag, og ofte lærer man av slike "sprekker".
Jeg pleier å være flink og spise litt før jeg skal ut eller noe, særlig da jeg vet at jeg ikke får spist på en stund, eller at jeg kan komme til å møte fristelser som er vanskelige å mortstå.....

Deter lurt å ha noe i beredskap i kjøleskapet for travle dager og de gangene man bare har tid til å slenge i seg noe :-)

jeg vil herreter ungå "sprekker" !

istad drakk jeg 2 store glass light brus, og nå føler jeg meg oppblåst,kvalm,raper smått,føler jeg må kasteopp - men klarer ikke..

så satt jeg på do i 5 minutter og hadde vondt :(

herregud dette skal jeg ungå i fremtiden - lørdagen ble jo "ødelakt" :(

marithja sa for siden:

tusen takk for oppmuntringen:) har spist lavkarbo resten av dagen her, og ja- jeg fortsetter med lavkarbo i morgen- det er HELT sikkert! Takk til arnakristin som la ut PÅL`s guide til lavkarbo, og hva som skjer når man sprekker- det var nyttig å vite, men av tidligere erfaring så reagerer jeg HEFTIG på karbohydrater-og jeg bruker som regel over en uke på å få det av meg igjen.....Det var snakk om en planlagt sprekk den gangen da- men la på meg to kilo på en dag med VANLIG mat....(brødskiver, kjøttkaker,brødskiver til kvelds etc....) utifra det jeg har sett er det ikke mange her som legger på seg så mye for så lite for å si det slik.....

Kitt sa for siden:

Du legger ikke på deg 2 kilo fett på et døgn!:D

Det aller meste er vann fordi karbohydrater holder på vannet. Klart det kan ta noen dager å bli kvitt det, alt etter som størrelsen på utskeielsen, men borte blir det!:ja:

etter hva jeg vet skal 1g karbohydrater holde på 3g vann.

PrøveKanin sa for siden:

Jeg ble så deprimert av Norge sitt elendige herrelandslag at jeg druknet mine sorger i en øl, en porsjon chillinøtter, to pepsi max og en dobbel kebab i pita :(

(Kebaben var likevell mindre enn Bislett kebab hehe)

matitt sa for siden:

Og jeg har gått på pencilin i noen dager nå,vært syk i 2 (!) uker, så jeg har spist "vanlig" mat de 4 siste dagene. Tror neppe jeg kommer til å veie meg på veiedagen i morgen, for å si det sånn. Like greit å vente en uke til, for nå har jeg nok gått opp endel! Men det var UTROLIG deilig å spise egg og bacon igjen i dag, orker ikke tanken på brød, og DET er en rar følelse!

luringen sa for siden:

det er ikke sprekker på lavkarbokost...bare dårlige måltid;)

Carisma sa for siden:

Hvorfor gidde å irritere seg over sport? Man får jo ikke gjort noe med det uansett, med mindre man selv spiller på laget... :rolleyes: (mener forøvrig at man heller ikke kan si at "vi vant" så lenge man ikke spilte sjøl :D)

Gracella sa for siden:

Amen!! ;)

Jabba sa for siden:

Jeg pleier alltid å ha med en pose med hasselnøtter dersom jeg skal ut og være borte i et par timer. Blir jo "alltid" sulten når jeg forlater huset - er akkurat slik som barna - som er tørste bare vi kjører forbi en bensinstasjon liksom.....
Men faktum er at nøtter metter veldig godt, er enkelt å spise "on the go" og kan holde seg lenge i veska.
Ellers vil jeg vel nødig kalle det for en kjempesprekk det du opplevde.....Synes du har vært flink jeg!

marithja sa for siden:

Takk for det det hjelper å høre at flere har dager de velger lite lure matløsninger.....Tenkte jeg skulle si at jeg hadde veid meg i dag da, for å se hva som hadde skjedd med vekta, og det var bare 300 gr opp, så det var ikke grunn til totalpanikk;)

BigO sa for siden:

Jeg "sprekker" når jeg er bedt bort eller ved andre feiringer av betydning. Bremser vektnedgang litt, men det er det verd, jeg er nemlig ikke på diett selv om jeg har gått ned mange kilo. For meg er det "lowcarb for life" så jeg stresser ikke med det...

Det er alle de andre dagene som teller.

Viclin sa for siden:

Jeg kan ikke være mer enig! Jeg syns det er urteit når alle flyr rundt og sier "Vi vant". Å? Spilte du? Pleier jeg å svare da.

Carisma sa for siden:

Good one :lol:

Viclin sa for siden:

Jeg burde lagt til: Eller satt du foran tv og drakk øl og spiste potetgull?

Men føler at den blir litt slem. :o

matitt sa for siden:

Hihi, dere altså :)

Men, ettersom dette er en tråd som handler om sprekk, så ville jeg bare dele den gledelige nyheten om at jeg har hatt 4 HØYkarbodager denne uka pga lungebetennelse og pencillin, og jeg har gått NED 100 gram. Så kanskje det ikke er grunn til panikk selv om man sprekker ;) (Ønsker med dette på INGEN måte å oppfordre til høykarbo-sprekker for å oppnå vekttap ;) )

Viclin sa for siden:

Det er så irriterende at det er så forskjellig det med sprekker altså. Skeier jeg ut èn dag, så bruker jeg minst en uke eller to på å få det av. Mens andre igjen kan bruke sprekker som en booster til vektnedgang.
Og siden jeg i tillegg ikke går ned særlig i utgangspunktet, er jeg gjerne tilbake på startvekt in no time.

Sprekker har vi alle hatt, man må bare overse det og fortsette som før. :)

Carisma sa for siden:

Min erfaring er at hvis jeg er i ketosde mer enn 3 uker i strekk så har en liten sprekk ikke så mye å si. Men hvis jeg drimot har flere små sprekker etter hverandre med mindre enn 2 uker mellom, da gir det utslag, og kan henge i i opptil en uke.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.