Har gått på ketolyse nå i 3 uker, og jeg går ikke ned i vekt:( Tar sånne sticks og de er mørk rosa så kroppen må jo jobbe!! Men vekta går ikke nedover, får i meg ca 10 karb om dagen, max 15!! Noen som aner hvorfor det er sånn? nå er jeg snart ved gi opp alt siden ikke den dumma vekta rører seg :( alle rundt meg som går på det raser ned i vekt men ikke jeg!! noen som har vært brti det her før? eller har noen tips?????
spiser 3- 4 ganger om dagen, til frokost spiser jeg for eks iset brødet,polarbrødet osv med pålegg, lunsj kan vøre tunfisk med majones,middag spiser jeg alt mulig men ikke karb, velds spiser jeg brød igjen!!! Veide i dag 69.7 og er 167 cm, når jeg begynte var jeg 70,1 gikk ned til 68.4 også hat jeg gått opp igjen, veier meg kunn en gang i uka
Mange går ikke ned når de spiser brød- erstatninger.
Du er ikke mye overvektig med 25.1 i BMI, så det er ikke sikkert ketolyse er noe for deg.
Du skal spise minimum 15 karber, ligger du under kan kroppen din gå i sparemodus.
Mørkeste utslag på stix kan bety at du drikker for lite. Husk at mye væske er viktig på ketolyse.
jeg spiser en del fett, steiker all mat i meieri smør,spise rmasse rømme,fløte bacon osv, da må jeg prøve å få i meg nok karbo da, drikker masse vann, så sticksen er ikke sånn lilla om du er dehyrert men på den sterkeste rosa!! nei da har ikke kjempe høy bmi men jeg vil ned nå, sitter igjen litt fødsels kg enda også!!
ja jeg prøver virkelig å ikke stresse, men er ikke lett, eneste jeg vil er å se at det ihvertfall beveger seg nedover!!! men får prøve en uke til også se ann
[LEFT]ja prøver å tenke sånn at kroppen min innvendig har godt av det uansett! ja måler meg, har gått ned 3 cm i låra, og 2 i midja så noe skjer da[/LEFT]
Jeg har det akkurat som deg. Ned endel første uka og opp igjen. Tror vi har ca samme BMI også! Vil fortsette med dietten en stund til, tror det trengs endel prøving og feiling i starten så hold ut litt til! Mitt neste prosjekt er å prøve mer fett, tror jeg spiser for lite av det. Lykke til med å finne løsningen som får kiloene til å fly:D
oki bra det ikke bare er meg da he he, ja må prøve mer fett jeg også, spiser ikke alt for mye av det kanskje, selv om jeg prøver!! ja vi får holde ut litt til så kanskje vekten vil gå nedover snart :) hold meg litt oppdatert på jvordan det går med deg da, siden vi er ganske like så er det morsomt å følge med:) lykke ti du også
Skjønner kjempegodt hvordan du har det!! Får en følelse av at "alle" raser ned i vekt, untatt meg! Jeg har lest et sted at jo mere overvekt man har, desto fortere går man ned. Du som har en BMI innen normalen, går jo saktere den da, hvis det stemmer, jeg er overvektig iflg BMI, men går også sakte ned. SAAAAAAAAKTE. Vekta mi viser bare hver 500g så jeg vet jo ikke egentlig det nøyaktige jeg går ned.
Kan bli litt lei og sliten av det, men jeg prøver å tenke på hvor god mat jeg kan spise, at jeg aldri er sulten, og at jeg får kose meg mens jeg venter på at kg skal slippe taket...
Spiser du MASSE rømme og fløte (og grønnsaker attåt) kan det vel kanskje hende du ligger over 15 krb/dg.....?
Og som noen sier: Disse to (smakfulle!!) ingrediensene er kjente "stoppere"..... :(
ja kan jo være men dennenuken ha jeg ikke spist nok fett tror jeg, tror kanskje jeg skal spise egg og bacon til frokost en uke jeg nå, istede for brødet jeg baker ;)
også tror jeg at jeg får i meg for lite karbo faktisk ikke for mye :confused: regnet ut hva jeg har fått i meg til nå og det var bare 5.4 gram ca, non tips for å få nok karbo om dagen????? blir suoer happy for litt tips :)
FÅ i deg grønnsaker. Litt paprika og sukkererter i salaten drar opp karbene. Blomkål7brokkolig til middag osv. Det er ikke noe problem å få i seg 15g karber fra grønnsaker, med mindre du bare spiser isbergsalat, som er næringsfattig..
Kan du skrive ned hva du har spist i dag( i mengde)?
i dag har jeg spist lite da :( spiste 1ett polarbrød (lavkarbo hjemmelaget) med philadelphia ost, til lunsj spiste jeg eggerøre, ett polarbrød, litt speke mat pølser med majones, o nå skal jeg ha biff med stoppstuing og litt paprika og brokoli
Få inn grønnsaker på alle måltider og nok protein og fett. Et sånt polarbrød( lavkarbo) er veldig lite mat om du ikke har på nok protein og fett.
Ikke sult deg ned i vekt, spis nok mat.
Og grunnen til at man bør lese noen bøker er jo for å lære seg hva man skal spise og hvordan sette sammen måltider.
Skjær opp paprika og agurkstaver om du spiser brødmat. Jeg spiser som regel noe kjøtt og har salat, agurkstaver, sukkererter el.l. Det er da null problem å spise noe grønt til hvert måltid.
ja pleier å bruke det da, men nå skal jeg kjøpe bokan i mogen jeg jenter, så føkge den ganske slavisk den første perioden før jeg blit het trygg på kuren :) takk for all hjelp :)
Takk, takk:) Hold meg oppdatert på hvordan det går med deg også! Om du finner en feil som det er mulig jeg også gjør;) Men jeg syns jeg har lest flere steder her inne at vanligste nybegynner feil er for lite fett og vann... Stå på!:klem:
Jeg er ingen orakel, men har merket at ved å drikke kun vann og spise masse fett, så daler kiloene mine konstant nedover. Jeg spiser dog endel karbohydrater, ikke mye, men mer enn de fleste. Men jeg holder meg borte fra kornprodukter og meieriprodukter. :rolleyes:
Bare et tips ang grønsaker, hvis du ikke gidder å styre med det til hvert måltid, Jeg lager en grønnsaks bolle hver dag, med det jeg vil ha, feks issalat,paprika,brokkoli,blomkål,LITT tomat, heller over raps eller olivenolje og pepper, og bruker den til alle måltidene, i tillegg til at resten av famiien også får deilig frisk salat til middagen. Det er godt til egg og bacon, lunch, middagen og kveldsmaten, og kjempelettvindt, skal jeg bort, tar jeg bare litt med i en plastboks, så har jeg mellommåltid og.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.