Hei, jeg er helt ny her, og ønsker å ta ev en 10 - 13 kg. Har allerede tatt av ca. 6 kg. Begynte med å spise litt litt magrere mat, så over på mere Fedon aktig kost. Nå holder jeg på å lese "Slank med ketolysekuren boka", og får vel litt hetta med tanke på å må måle å veie alt jeg skal innta. Men synes egentlig det går ganske greit å forholde meg til å finne ut hva som har lite karbohydrater.
Har bakt et lavkarbobrød som ble litt for mye salt kake for meg, men også noen knekkebrød som var veldig gode. :)
Jeg får se hva jeg kommer frem til, men uansett mere motivert enn på lenge, til å greie å ta av noen kg. i alle fall. Men uvant å tenke at jeg kan spise så mye fett.
Så til spørsmålet:
Kan jeg spise noe sukkerfrie pastiller ? (ser det inneholder noe karbo.) Hva er best å spise i så fall. Eller noe som kan erstatte det å putte noe i munnen på jobb f.eks., også i forhold til ånde og dåelig smak i munn.
Kan jeg spise sukkerfri tyggis? Hvilke merker er i så fall best.
Og hva med te? Leste i boka at det var greit, men har drukket noe fruktte, kjøpt på helsekosten, som innehold ca. 2 karbo. pr. pose. Det kan en vel da ikke sitte å drikke?
Har vel mange flere spm. også, men lærer mye av å lese rundt på forumet her, og synes det er mange inspirerende oppskrifter her inne.
På apoteket har de en serie drop som heter Fribol. Finnes i mange varianter og inneholder ingen karber.
Store IFA går også bra.
Sukkerfri tyggis tror jeg ikke finnes i lavkarbo/ketolyse variant! Inneholder xylitol som kan omdannes til sukker i kroppen.
Jeg veide en del i begynnelsen. Nå kontrollveier jeg bare innimellom.
Takk for svar :blomst: Da skal jeg en tur på apoteket.
Noen som vet noe ang. te?
Og så lurer jeg på hvilke ferdige dressinger som er ok?
Bruker en type cæsardressing på rundt glassflaske som ikke er så mange karbohydrater i, og så har jeg funnet en blåmuggost dressing med 0 karboh. i. Da er vel det greit å bruke? Synes det er greit å slippe å lage alt mulig selv, spesielt dressing, da jeg også spiser en del salat på jobb.
Man kan selfølgelig spise tyggis!
Det irriterer meg at noen sier man ikke kan spise en tyggis eller to eller tre fire fem seks sju om dagen!
Det har virkelig ingenting å si..
Vel, xylitol omdannes til glukose i kroppen. Ikke bra når man er på ketolyse.
Jeg og mange med meg blir dessuten veldig sultne av å tygge tyggis og gi magen feil signaler.
Det som er fint for deg, trenger ikke passe alle andre!;)
Jeg er ikke særlig flink til å følge bestemt opplegg helt slavisk, det går bare i stå for meg. Det som funker for meg, er å følge de fleste prinsippene i Ketolyse, men med litt egne tilpasninger. Jeg veier ikke maten, ergo vet jeg ikke eksakt hvor mange karber jeg får i meg, men for meg funker det med en omtrentlig oversikt. Og noen dager putter jeg i meg sukkerfri tyggis (ja, jeg vet om xylitol) eller sukkerfrie drops/pastiller. Kanskje kunne jeg gått ned raskere om jeg fulgte kuren til punkt og prikke, men da hadde jeg også - med svært stor sannsynlighet - falt av lasset etter kort tid.
Hvorvidt du kan drikke te med 2 karber per pose avhenger jo helt av hvor mye karber du får i deg ellers totalt sett i løpet av dagen, og hvor din tålegrense ligger. Men det kan være lurt å sette den te-pakken til side sånn i starten av ketolyse-kuren, det samme med andre ting som du helst ikke skal ha i deg. Og heller prøve deg mer fram etter hvert, når du har kommet gjennom de første par ukene, der kroppen omstiller seg mest.
Sier ikke at dette vil fungere for deg, men det må du nesten prøve ut selv, dersom du altså ikke vil følge opplegget slavisk.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.