< Tilbake til oversikten

Supergode muffins

Cornelia sa for siden:

Disse er de beste muffinsene jeg har smakt på lavkarbo. Veldig lik avnlige høykarbo muffins, både i smak og konsistenes.
Jeg har virkelig undervurdert kokosmel som ingrediens men nå skal jeg videreutvikle dette fremover. Burde gå ann å lage sukkerbröd og alt mulig.
Helt supert!
Jeg kjøpte det i sverige på helsekost, men man får det også på feks. Iherb

Supergode muffins
3 egg
2 ss. smør
3 ss. fløte
3 ss. sukrin
litt salt
Noen dråper vanilje ekstrakt/essens
1/3 ts. bakepulver
20-25 gram kokosmel

Hell i smurte muffinsformer, stek på 200 grader (jeg brukte varmluft) i ca. 15 min til de har en fin gylden farge. Man kan tilsette no godt i dem om man ønsker før man setter de i ovnen, feks. bær, nøtter etc. jeg hadde i blåbær det var veldig godt.

Orkide sa for siden:

De så jo kjempe gode ut, hvor mange fikk du av en oppskrift?

SunnhetMedSirrup sa for siden:

cornelia, nå fikk jeg lyst til og løpe bort til østfold og ha en! :D

de så SÅ GODE UT! MÅ prøves*!

Cornelia sa for siden:

Jeg fikk 6 store muffins av denne oppskriften.

SunnhetMedSirrup: Bare å løpe det :D
Du bor jo i Østfold du og!

Dere bør virkelig prøve disse, de er veldig gode.
Skal prøve meg frem enda mer med kokosmel-oppskrifter i helgen!

Like_a_virgen sa for siden:

Hvor får jeg kjøpt kokosmel?
(så fint med bilder i innleggene, de ser utrolig fristende ut !!)

lett med fett sa for siden:

mmm.. De skal jeg lage nå, etter at cookies'ene mine er uta av ovnen:)

Cornelia sa for siden:

Hvordan ble de og vilket merke kokosmel brukte du?? Spent på å høre! :D

LabbeLis sa for siden:

Nam, de ble kjempegode! Lagde dobbel oppskrift, og skal servere dem i bursdagen min i dag :) Mine fikk en litt funky farge pga blåbær med litt for mye saft. Men hadde valnøtter i også, og det ble kjempegodt :D Tusen takk for oppskrift!

Cornelia sa for siden:

Bare hyggelig!
Ja, det blir litt knæsj farge av blåbærene i hehe. Synes disse er veldig gode. Lurer på om det hadde gått ann å lage en eller slags vaniljekrem som man kunne hatt i midten, sammen med bærene. Da hadde de nok blitt farlig gode!

a.p. sa for siden:

Disse var knallgode! Kjøpte kokosmel på Supernature i går, og lagde en dobbelposjon med disse nå i dag. :)

Kjempe lenge siden jeg har laget noe som helst av bakeverk, så måtte se litt på fremgangsmåten som sto beskrevet på pakken med muffinsformer, og der var det et oppskriftsforslag på muffins (riktignok ikke lavkarbo) som jeg stjal en ingrediens fra... 1 ts med kardemomme, og det ble veldig godt!

Lagde ene halvparten med blåbær og den andre halvparten med valnøtter; veldig godt begge deler. :)

Iselilja sa for siden:

Blir disse som vanlige muffins i konsistensen, altså kakeaktige?

nomma sa for siden:

Cornelia: Hvilken butikk kjøpte du kokosmel? vanlig dagligvare eller helsekost?

Cornelia sa for siden:

Jeg vill anbefale å kjøpe merket Aman Prana det er veldig bra å bake med og har veldig få karber :)

Selges bl.a på nettbutikken Super-Nature.
De har også en butikk i Oslo, adresse står på nettsiden.

Pearl sa for siden:

Har du regnet ut hvor mye karbohydrater det blir?

Cornelia sa for siden:

Nei, har ikke det. Men det blir nok veldig lite siden dette kokosmelet kun har 4 % karbohydrater. Er ikke mye i det andre heller.

Hvis du regner ut kan du jo skrive her hva du kommer frem til :-)

sirimor sa for siden:

Åå Cornelia, ju ar killing mi tudæi:p Enda en fristende oppskrift som bare måå prøves!

nomma sa for siden:

har noen prøvd disse muffinsene med annet søtstoff en sukrin? liker ikke ettersmaken på sukrin.

LineJM sa for siden:

Har seks sånne stående i ovnen nå. Har søtet med grønn stevia fra friendlyshop. Brukte bare 2 kryddermål.

Nå er de stekt og står på benken, vel nesten alle står på benken ;)
Det var litt lite søtning :rolleyes:
Ja ja, 1 kryddermål til neste gang. Må være litt forsiktig med den grønne steviaen for det blir fort for mye. Syns de ser helt ut som bakverk. Litt antydning av egg i den jeg har prøvd. Får se hvordan de er når de er kalde....

sirimor sa for siden:

Disse lagde jeg i helgen, etter omsider å ha skaffet meg kokosmel fra Super-Nature nettshop.
Altså min første erfaring med kokosmel, og jeg ble gledelig overrasket.

Disse ble knallgode, og konsistensen ble veldig lik vanlige muffins.
Datter på 12 likte disse også veldig godt.

Jeg gjorde en liten feil; jeg syntes røra ble litt tynn, så jeg heiv i en ss til med kokosmel, men det gjorde sitt til at de ble nokså kompakte, så det skal jeg ikke gjøre neste gang...

Søtet med 10 knuste suketter og en ss sukrin, akkurat passe.

nettie sa for siden:

kjempegode muffins!!! jeg lagde dem nettopp. Fikk 10 stykker i små former. jeg bakte dem helt uten blåbær og nøtter og hele røra har bare 2.71 karbohydrater..genialt. datteren min fikk smake og hun likte dem kjempegodt :)

fridr sa for siden:

Mine ble litt for "eggete" i konsistens... Hmmm.
Jeg prøvde å lage en "poppy seed lemon"- variant, men det funka dårlig :p
Smakte nedten ikke sitron, engang... Kanskje det var derfor de ble så eggete? Pga sitronessensen...

Anarko sa for siden:

De der ser kjempefantastiske ut og jeg skal helt klart prøve de!

IceBabe sa for siden:

Jeg har 6 stk. i ovnen nå. Tok 3 ts sukrin i stedet for 3 ss og en teskje med rips i midten på hver. Er spent på resultatet. :)

senorita sa for siden:

mm de såg i alle fall fristende ut :) Har laget noe lignende før med kokosmel og de var kjempegode :D og jeg liker ikke kokos engang :P

IceBabe sa for siden:

De var kjempegode. :) Jeg er heller ingen fan av kokos, men de smakte utrolig bra. Til og med min sønn på 6 syns de var gode. Laget 3 med rips til meg og 3 med en teskje syltetøy uten sukker til han, og det endte med at han likte mine best. ;)

cehovla sa for siden:

Var det smak av cocos i disse? Lyst å prøve de :p

lille_trille sa for siden:

Har nettopp laget disse for å ha med på langtur. De ble kjempegode. Dobla røra, og det gikk heilt fint. Har også dilla på dine vafler med kokosmel. Nyydelige. Tusen takk for at du deler oppskriftene med oss :heia:
Fortsatt god Pinse :)

ild kua sa for siden:

NAM! Knallgode. Og jeg er nybegynner og blir irritert om bakst smaker egg og andre ting det ikke skal. Dette smakte rett og slett muffins, med skikkelig konsistens også!

Søtsaka81 sa for siden:

Hei=) Noe annet man kan bruke hvis man ikke har kokosmel??
Malte mandler evt?

lille_trille sa for siden:

Nå står disse i ovnen. Venter i spening :sikle:

FrkMarge sa for siden:

Laget nettopp disse her hjemme og de falt veldig i smak :D
Puttet i blåbær i de fleste og noen naturell til poden som ikke liker bær. Skal prøve med rips og jordbær også senere for disse vil bli laget om igjen :)

LibraGirl sa for siden:

Da står disse i ovnen, hadde i blåbærene som ble plukket i går :)
Byttet forsåvidt sukrinet ut med stevia :)
Spent på resultatet! :)

Moogie sa for siden:

Høres ut som jeg må prøve disse ut :)

Paris sa for siden:

Kom nye ut av ovnen nå. Smaken var bra den. Men syns det merker kokossmaken veldig mye. Og enig med at de var litt eggete. Men for all del. Nå høres jeg veldig negativ ut. De var absolutt å anbefale! Tusen takk for at du delte oppskriften!

Wonder woman sa for siden:

De smaker best når de er kalde. Jeg synes det ikke smaker så mye kokos av dem da.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.