< Tilbake til oversikten

Nachos - trenger litt hjelp ...

Paris sa for siden:

Jeg tenkte å prøve å lage denne til helga:

www.matprat.no/artikkel.aspx?artid=7178

Men den inneholder brune bønner - og det er vel ikke noe særlig for oss? Og kanskje ikke noe godt heller? Ikke noe glad i bønner.

Noen som har et annet forslag på hva jeg kan putte i istedefor bønner?

Ser den ellers ut som grei for oss å spise? Bortsett fra tortillaene da;)de skal mannen få:)

SunnhetMedSirrup sa for siden:

kan du ikke lage natcho tortillaer av Ostechips? det er jummy! :)

Paris sa for siden:

Jo det kan jeg gjøre. Lurt å bruke ferdig-skjærte skiver da? Siden de er litt tykkere...

har aldrig hatt problemer med ferdig kuttet ;)

men undskyld, den linken funker ikke her nå. ( tregt internett)

Paris sa for siden:

Limte den inn fra matprat.no

den så god ut!:sikle: og lavkarbo-vennlig ut! :) fikk list lyst på .. ;)

men!,hvilke krydder miks har du tenkt til og bruke?

Paris sa for siden:

Tenkte å "stjele litt" Bee sin fra bloggen hennes.

1 ts salt
2 ts cumin (spisskummen)
1/2 ts koriander
1/2 ts chilipulver
1/2 ts hvitløkspulver
1 ts paprikapulver
litt pepper

Paris sa for siden:

Tenkte ihvertfall prøve denne, men med blomkål istede. Og så serverer jeg rømme og gualamole til den...

lyst å lage den no jeg...

Photobscura sa for siden:

På Lindberg er ikke brune bønner "ulovlig". Og det er joggu meg godt også (synes jeg, elsker belgefrukt!). Det kan ha litt høyt karboinnhold, men lav gi.

jeg fikk også lyst på! men med baconbitter i, da :D:p ( avhengiv av BACON? :o)

super_treneren sa for siden:

Det der er faktisk en helt sinnsykt god oppskrift. Jeg synes bønnene virkelig er med til å gjøre retten god, så synd hvis man må sløyfe dem. Vanligvis har jeg brukt en nachos-oppskrift som jeg for det meste serverer til fest (så gir jeg meg selv også lov til å kose meg (litt) ekstra). Men jeg vurderer om ikke jeg skal prøve å ha noen av ingrediensene i fra den med bønner. Er det forresten noen som har opplevd noen forskjell i smaken hos salsasausene man kjøper ferdig på butikken? Jeg synes nemlig mange ganger at de ikke alltid er like gode...

Iset sa for siden:

Jeg elsker bønner av alle slag. bønneoholiker

Carisma sa for siden:

Ja, det er stor forskjell! Syns coop sin egen er helt grusom :eek: Selvfølgelig var det den med minst karber da... :rolleyes:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.