Gjennomsnittet mitt har vært ca 600 gr i uka.
Det finnes flere tråder om gjennomsnittsvekt her på forumet - prøv å søke opp. Synes å huske at det også er en slik spørreundersøkelse vedr. dette....
ok, skulle gjerne lest alle trådene på hele forumet, men det har jeg altså ikke tid til, derfor spør jeg, så kan jo de som syns det er noe å svare på svare, ikke sant?
Sikkert greit med litt oppdatering av gamle temaer også ?
Det er ingen fasit på hvor mye man går ned, noen raser ned i vekt, andre må jobbe hardt for det og det er kun over tid du selv kan svare på hvor mye du går ned. Kroppen kan bli vant med ett kosthold, selv har eg gått på ketolyse siden mai i fjor, men med pause i sommer. Etter jul har eg ikke gått ned i vekt omtrent, opp i sommer, dermed har eg forandret litt på hva eg spiser og antall karbs for å sjekke om dette hjelper.
Er veldig viktig å ta seg den tiden det tar å lese seg opp på ett tema. Kunnskap er makt :)
Jeg har såvidt startet med å holde meg unna poteter, ris, brød/knekkebrød, sjokolade og snacks bortsett fra baconcrisp/svor. Har vært flink i grunnen, og tror det har blitt 2,5 kilo siden 16/8 (knappe 2 uker). Tickeren min tar visst ikke halve kilo, så den viser 3 kg.
Drikker endel Pepsi Max fremdeles og litt melk. Bruker fortsatt litt ferdigposer til saus og middagsmat. Fortsetter jeg med å gå ned 1-2 kilo i mnd er jeg veldig fornøyd, gjør jeg ikke det skal jeg stramme litt mer inn.
Jeg har ingen veldig hastverk med å gå ned til målet mitt, sikkert derfor jeg har tatt det litt rolig! Har satt måldato til påske og håper på å smette fint inn i bunaden på 17. mai. Den har vært en smule trang de siste årene. :p
Har tidligere prøvd Libra, og det gikk jo bra, men jeg var myyyye mer fysen og sulten (og sprakk jo etterhvert med dunder og brak). Nå kan jeg spise meg mett og fremdeles går jeg litt ned i vekt.
Hvis du finner en kur som garanterer det og faktisk virker, så si fra! :rolleyes: Siden kroppen ikke er en maskin med nøyaktig innstilling og bruksanvisning, så er nok det desverre en utopi. Og en farlig tankegang ikke minst. Du kommer til å få mange skuffelser. :o
Hvor mange kg skal du ned?
Går du på ketolyse må du telle karbs, det er superviktig i begynnelsen.
Hvis du spiser som nevnt over er du nok ikke i ketose vil eg tro og følger heller ikke ketolyseprinsippene.
Anbefaler deg å bestemme deg for en filosofi, da er det enklere å gjennomføre for de fleste og lettere å komme med råd enn hvis man hara en egenkomponert kur.
Vekttapet går i rykk og napp dessverre så forventninger er ikke det beste å ha på dette punktet :)
Jeg slår ut positivt på stixene, og har vært i ketose fra dag 4, jeg har holdt på ca 3 uker nå.
Karbene får jeg fra grønnsaker, spiser ingen mel eller sukker erstatninger... Har kuttet veldig ned på fløte, cf og cc denne uka, så et det må få litt tid før man ser resultater. Dessuten har jeg mensen, så planen min er å veie igjen neste mandag, får litt stress av å veie hver uke...
Jeg har etter jeg begynte, gått ned og opp, og pr i dag viser vekta 1,5 kg mindre enn ved start. Det gjorde den forrige uke også.
Da kan eg nesten garantere at du ikke vil gå ned en kg i uka. Selv har eg gått ned ca 30 kg og det skjedde fra mai i fjor til jul i fjor. Etter jul har eg omtrent ikke gått ned noe, uten opp i sommerferien når eg hadde pause. Eg har fremdeles ca 40 kg til som skal vekk og går nå oppover. Så å håpe på 10 kg på 10 uker er nok dessverre fare for at det kan bli en skuffelse. Er en kjensgjerning at de siste kg mot idealvekt er de vanskeligste å bli kvitt.
Men ser du på dette som en kur eller vil du fortsette på lavkarbo etter at kg er vekke?
Jeg ser på dette som en slankekur, men vil leve på lavkarbo resten av mitt liv, for å holde vekta. For selvom jeg ikke har gått ned mye, har kroppen min det mye bedre. Ikke oppblåst, ikke vann i kroppen, ikke vondt i hodet, føler meg rett og slett bedre generelt.
Men jeg er redd for ikke å gå ned og jeg er redd for å gi opp.
Men da må du nesten definere hva du skal gå på, for lavkarbo er en livsstil mens ketolyse er en slankekur pr def.
Du vil ikke rase ned i vekt på en lavkarbokur når du ikke har så mange kg som skal vekk, det er iallefall ikke det som er vanlig.
Kanskje du bare skal stresse ned? Kiloene vil forsvinne. Såklart du kan gå en en kilo i uka, men ikke alle gjør det, de fleste går vel ned rundt en halv kilo eller kanskje mindre.
Og er det så farlig, nå du bare skal ned 10kg og skal leve lavkarbo resten av livet?
Jeg skjønner jo at dine 10kg er masse for deg, jeg husker også hvordan det var å være 10kg overvektig, og det føltes like me som nå;)
Men prøv å ta en uke ad gangen og ikke fokuser så me på vekta. Og uansett hva de andre sier om hvor fort de går ned, så er du deg og ikke dem!
Som Imse sier, ja selvsagt er det mulig å gå ned ett kg i uka, men dette er mot normalen når man "kun" har ti kg som skal vekk og vi alle er forskjellig så det går ikke an å gi noe fasitsvar på det.
Oki, tusen takk for svar jenter :) det hjelper på tålmodigheten å høre at kiloene vil forsvinne, selvom det tar tid.. :)
Jeg har jo min slankefilosofi, og det er å være i ketose til jeg har gått ned det jeg vil. Jeg har økt kh mine til ca 15-20 pr dag. Har ligget under 15, og fått mesteparten fra fløte og cc og cf, nå får jeg det meste fra grønnsaker.
Tålmodighet er en dyd, jeg har aldri vært spesielt dydig...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.