< Tilbake til oversikten

Dobbel dose kh, dette blir ingen lavkarbo- eller ketolyseis

Jannicke sa for siden:

Skal lage is.

Eller rettere sagt HAR laget is, den som står i ketolyseboka.

Men jeg har kjøpt Fedon sin FRUKTOSE, men det var da ille med kh i den....jeg mener, det ble da veldi mye mer kh totalt i den isen jeg lagde, mot hva som står i boka..... der står det at totalt kh innhold er 10 gr....

Men:
2 eggeplommer= 0,4 ( 1 rå eggeplomme er 0,2)
3 dl kremfløte= 8,7 ( 100 gr kremfløte er 1 dl, og 100 gr gir 2,9 kh.....)
11 gr Fedon Balance fruktose= 11,0 ( 1 gr er lik 1 kh)

Da blir det jo slett ikke 10 kh men 20,1..............:eek:

HVA har jeg gjort galt?
Er det feil søtningsmiddel?

Skal lage sjokolademossen også, men jeg avventer til jeg vet om denne fruktosen er "no good"...........

Carisma sa for siden:

Fructose er ikke et lovlig søtningsmiddel på ketolyse. Det inneholder alt for mye karbohydrater. men du kan trøste deg med at det nesten ikke gir blodsukkerstinging hvertfall. :o

Gerd sa for siden:

Fruktose er ikke ok på ketolyse.

Den strøsukkererstatningen som henvises til i boka er nok enten natreen eller splenda.

Yonah sa for siden:

Prøv å skaff deg sukrin og bruk den for senere isprosjekter.

Fruktose er ulovlig på ketol*se og de fleste andre lavkarboretninger, men en liten porsjon er ikke så ille. Tror ikke du ødelegger kuren totalt ved å ta 1/3 av denne porsjonen, selv om det faktisk blir noen karber, men det blir ikke så ille;)

Jannicke sa for siden:

ooooo shit....................:eek:

neivell nei..............

Tenkte denne var veeeeldig lur jeg, med fedon og greier....

----------løper-ned-på-butikken-å-kjøper-noe-annet-og-hiver-denne-boksen-i søpla-med-en-gang------------

weeeeeeeeh

Gerd sa for siden:

Les side 32 og 33 i boka om søtningsmiddel :ja:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.