< Tilbake til oversikten

Tilbehør til Nannahs Hellman-kylling?

Sophie sa for siden:

Tenkte å lage denne i dag:

forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26869

Har dere forslag til tilbehør? Har ikke lyst på bare ren blomkål, broccoli eller blomkålmos. Har heller ikke så lyst på coleslaw, da jeg ikke helt ser for meg at barna kaster seg over noe med eddik og sennep i.

Andre forslag? Salat? Annet?

Carisma sa for siden:

Salat går fint sikkert :ja:

Men coleslaw trenger ikke ha eddik og sennep i, jeg lager som regel av å blande rømme og majones, litt sitronsaft, vårløk, salt og pepper. Og så ha kålen oppi. Dressingen er da som på potetsalat. Blir litt som italiensk salat, men ike så syrlig (som den i butikken hvertfall)

Sophie sa for siden:

Hmm, kanskje jeg skulle prøve din variant?

Nå har jeg desverre barn som får angst av noe grønt blandet oppi mat, så kanskje jeg får lage en posjon uten vårløk til de?

Bruker du ca 1 dl av majo og 1dl av rømme? Hva er litt sitron? 1ts?

Og hva slags kål bruker du?

Carisma sa for siden:

Jeg bare hiver oppi litt av hvert (selv om jeg hater når andre sier de gør det :lol:)
Vel, jeg kan prøve: En halv pakke majones, en halv boks rømme, en "skvis" med sitron, bare for å få litt syre, det må nesten smakes til. Også salt og pepper oppi (gjerne hvit pepper)
Bland sammen, og smak om den er for søt/fet av majones og ta oppi mer rømme, er den for rømmesyrlig ta oppi mer majones.
Hvis du har laget hjemmelaget potetsalat kan du egentlig bruke samme oppskrift på dressing, men putte oppi kål i stedet for potet :)

Sophie sa for siden:

Denne var fantastisk bra! Kommer til å lage den masser av ganger. Flott til kylling, koteletter, kjøttkaker osv.

Tusen takk!

Carisma sa for siden:

Kyllingen eller coleslawen? ;)

Sophie sa for siden:

Begge deler, men i denne tråden mente jeg absolutt din coleslaw :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.