< Tilbake til oversikten

Halsbrann, hvor kommer den fra?

Krøllerellerei sa for siden:

Jeg har skjønt at dette er ganske "vanlig" når en går over til lavkarbo, men hva er det som skjer i kroppen? Jeg har aldri hatt sånn tidligere, ei heller under svangerskap, men nå brenner og brenner og brenner det, nesten hele tiden, døgnet rundt og nesten uansett hva jeg spiser.

Under trening, feks ved situps, eller ligge på magen og løfte overkroppen... iiik, jeg er så redd for å kaste opp sånn som det brenner.

Kitt sa for siden:

Dette sier ketolyse- sjefen om saken.
Ikke helt det du spurte om, men han kommer med et forslag til løsning, i hvert fall!

Photobscura sa for siden:

Det gir seg! Om du ikke er vant til fettrik mat, så er det slettes ikke uvanlig med halsbrann i starten. Pass dessuten på å få i deg nok vann :D
Det er også viktig å spise en del grønnsaker, ettersom kjøtt f.eks er mer syredannende mat, mens grønnsaker stort sett er basiske.

adventhiel sa for siden:

Jeg hadde også det problemet en stund, men det ga seg etter tre- fire uker:D

Krøllerellerei sa for siden:

Jeg er i 5. uken nå, så jeg kan kanskje regne med det går over da.
Jeg bare lurte på om noen visste hvorfor det kom..

nalana sa for siden:

Jøss, hos meg er det helt motsatt. Har halsbrann hvis jeg spiser "vanlig" mat, og borte vekk er den etter bare ca en dag på lavkarbo.:p

Carisma sa for siden:

Jeg også vanligvis, men den siste uka har jeg hatt halsbrann? Tror det skyldes en blanding av litt for mye dilla på vann med frisk sitron i, og at jeg i halvsvima tok feil av suketter og brunt sukker på cafe. ikke spør hvordan jeg klarte det! :flau:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.