< Tilbake til oversikten

Nasjonalt råd for ernæring åpner opp for lavkarbodietter

Yonah sa for siden:

Det er allerede en tråd om dette, har ingen link til deg nå, men en lang og aktiv tråd;)

Veldig artig, men tragisk at de bare vil anbefale det for en kort periode, for korn er jo livsviktig..For ikke å snakke om den urnorske poteten..

Carisma sa for siden:

Jeg leste en artig artikkel om det med hvorfor Europa begynte å spise poteter. De den kom trodde de den var giftig, og det tok 300 år før den ble godtatt. Franksmennene måtte ty til drastiske tiltak da de hadde sult-krise, og fant ut at poteten var billig mat for de fattige.
Den ble gjort attraktiv og interessant ved at en franskmann satte opp vakter rundt potetåkrene sine, med tanken om at forbudte ting alltid er mer interessante. Det stemte, folk stjal poteter i mengder om natta, og sånn spredte den seg.
Samme gamle leksa, pakk inn dritten i noe fancy så selger det som hakka møkk... :rolleyes:

Vibeke-67 sa for siden:

Jeg beklager herved :lol: og skylder på ammetåka at jeg ikke har fått med meg den andre tråden. Da skal jeg prøve å finne den :ja:

Kitt sa for siden:

Her er den!:D

Yonah sa for siden:

Det gjør da vel ikke noe, ville bare si at den tråden er veldig inforik;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.