Sophie sa for siden:
Jeg følger lchf. Jeg er 163 høy og skal ha av meg de siste "pyntekiloene".
Har holdt på 4 uker med lavkarbo kosthold. Jeg gikk først ned, så opp rundt mens, så ned, stillstand og nå oppigjen.
Jeg spiser normalt dette gjennom dagen:
Frokost: Omelett av 3egg, vann og stekt i godt med smør. Har i ca 130 gr skinke eller røkt laks og 2-3ss gulost + 2 salatblader og 3cm agurk
Spiser halvparten til frokost og halvparten til lunch. Evt spiser jeg hele til frokost, da orker jeg ikke lunch.
Har jeg det travelt kan frokosten min bestå av youghurt 0% + ett kokt egg + 5 mandler og 1/4 paprika. Lunch består da gjerne av middagsrester
Middag: Består kun av oppskrifter jeg følger her inne. Tacopai, karrikjøttboller, fisk, kylling osv. Jeg følger oppskriftene til punkt og prikke. Hele familien spiser det samme, bortsett fra at disse får evt ris, potet i tillegg. Jeg spiser til jeg er akkurat passe mett.
Mellommåltid: Er ytterst skjeldent jeg har behov for det, da tar jeg babybel. Har vel kanskje vært en 3-4 ganger på 4 uker
Jeg drikker 1-2 liter vann om dagen, 2-3 kopper kaffe og 1-2 kopper grønn te. Ingen søtningsstoffer. Ett par glass vin i helger og sosiale lag, velger da tørre viner
Jeg kjenner jeg blir mettere for hver dag og trenger etterhvert mindre mat, i starten hadde jeg flere småmåltider, de siste to ukene holder det stortsett med frokost og middag for meg.. J
eg synes det er rart jeg stiger på igjen med kg. Jeg har kun hatt en sprekk for 8 dager siden og det var 8 små marsipanbiter mens jeg hadde mensen, jeg gikk opp 900 gr og ned 900 gr av dette + mensen på 3-4 dager. Har så hatt stillstand en 4 dager og så opp 800 gr nå.
Ser at mange av oppskriftene inneholder masse fløte, cf og ost. Kan det være en ide for meg å kutte litt ned på dette og heller øke på med litt smør og olje? Jeg tenker kanskje det blir litt for heftig med all fløte og ost, når jeg ikke er overvektig og skal kun ned "pyntekg"?