< Tilbake til oversikten

Trening og slapphet ...

Maggen sa for siden:

Jeg synes det er så hardt å få trent når jeg er på ketogen kost. Føler at jeg ikke har krefter til å slepe meg på Sats. Men jeg vet jo at man burde trene for å få fart på vekttapet. Men likevel er det så utrolig slitsomt, selv om jeg trener "lette" timer..

Noen som har noen gode råd?
Har tenkt at det kanskje er lurt å øke på karbene de dagene jeg trener..men trenger noen tips folkens:)

Viclin sa for siden:

Øk på fettet!

Jeg klarer så vidt å slepe meg opp trappene på Ketolyse, men den siste uken har jeg spist mye fett og energinivået har økt. Syklet på mye intensitet i går, og det var mye lettere enn tidligere.

Carisma sa for siden:

Samme her, det nesten gnistret under beina :ja: Og jeg har hanglet i flere uker og grudd meg til treninga, helt forgjeves :D

Fett og vann, samt god søvnkvalitet.

Viclin sa for siden:

Jeg har ikke klart å trene noe særlig på ketolyse før, vært mye slapp og sliten, så det i tillegg til ingen vektnedgang har nok gjort sitt til at jeg har gitt meg utallige ganger før.

Men nå som jeg pøser på med fett, så orker jeg også mer. Og jeg kjenner at musklene mine orker mer. Om vi hiver i oss litt fett før trening, så må det vel bli som en på høykarbo hiver i seg karbohydrater?

Maggen sa for siden:

Mange gode tips her:)
Jeg bare lurer på hva slags fett jeg skal spise mer av..
Jeg spiser jo ikke kjøtt, men fisk og skalldyr spiser jeg.
Skal jeg spise mer ost og fløte/rømme da?
Eller mer smør til maten?:confused:

Er litt usikker nå..:)

Viclin sa for siden:

Jeg tar Cocosa ved siden av måltid som i seg selv mangler nok fett. Også tar jeg tran hver dag, det drar også opp. Og jeg heller olje over salaten.

Maggen sa for siden:

Ja, det må jeg gå og sjekke ut:)
Lurte på om det går an å spise en skive dansk rugbrød. Eller er det helt uaktuellt på ketolyse?

Jeg lagde brød med ketolyse-proteinblanding. Men for å være helt ærlig så synes jeg ikke det smakte noe særlig..Endte med at samboeren åt opp hele greia:eek:
Jeg vet man ikke skal spise brød på ketolyse, men ser at noen her sier at de spiser klibrød med soliskkekjerner..
Føler at jeg trenger ett eller annet nå..:rolleyes:

Carisma sa for siden:

Det er nok helt uaktuellt på ketolyse ja. Men prøv Karins beste brød i stedet.

Maggen sa for siden:

Takk for tipset:) Jeg får prøve ut oppskriften, den så veldig spennende ut da:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.