< Tilbake til oversikten

Tilsette Fiber Husk i smoothie - andre forslag?

mofe sa for siden:

Leser i pensum at vi bør få i oss 20 gram fiber hver dag.. og med mitt kosthold om dagen tviler jeg på at jeg får det.

Noen som har prøvd fiber husk i smoothie? Eller har andre forslag på ren fiber i smoothie? Det er jo alltids fiber i bærene jeg har oppi, men jeg tror magen min hadde satt pris på litt mere..

Abbe sa for siden:

Har som regel i minst 1 ts med linfrø i smoothien min, så skal ikke være noe i veien for å ha i andre fiberformer :)

Carisma sa for siden:

Jeg vil tro fiberhusk i smoothie fort kan ende som en liten geleklump... :rolleyes: Har nemlig den erfaringa med saus :D

Men den læreboka... Er det basert på ernæringsrådets kosthold?

mofe sa for siden:

Jepp :ja: Leser til å bli helsefagarbeider, og jammen meg er det mange rare kostholdsråd der.. Blant annet står det for omtrent hver tiende setning at "mettet fett er livsfarlig!!!" :rolleyes:

Veggpryd sa for siden:

Hjernevasking! :lol:

Margrethe sa for siden:

Jeg tror fiber er godt for oss uansett. Det hjelper på fordøyelsen. Aføringen min har iallefall skiftet konsistens etter jeg gikk fra ekstremt mye grøntfor og fiber (klibrød og grovgrov rugbrød) til ketolysemat. Det er en av grunnene til at jeg vurderer skifte.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.