< Tilbake til oversikten

Medsøker til brillekonto

Photobscura sa for siden:

Jeg trenger nye briller! Men det har jeg ikke råd til sånn i en slump, så jeg søkte på brillekonto, men det fikk jeg ikke. Jeg hadde veldig lav lønn i fjor (under 250 000) og jeg har masse lån (over 400 000), pluss at det er mulig at jeg har en betalingsanmerkning, selv om jeg trodde den var fjernet, da den nesten er nedbetalt.
Så, jeg lurer på om det er noen her inne som har peiling på sånt? Jeg har fått mamma til å stille opp som medsøker. Hun var vanlig arbeidstaker i fjor (hun ble pensjonert for få måneder siden) og er gjeldsfri. Hvor stor innvirkning vil dette ha? Det er dette kortet det er snakk om. Jeg skal bare ha en kredittgrense på 3000 kr, da det er det brillene koster.
Jeg har prøvd å ringe og maile Ikano bank, men de virker jo helt talentløse, og svarer bare i tåka. "Ja, det hjelper sikkert med en medsøker" var det klareste svaret jeg fikk :rolleyes:

Hadde vært kjekt om noen vet, for jeg klarer ikke å gå med kontaktlinser hver dag, hele dagen.

Brillefia sa for siden:

Hva med å prøve synsam kortet, men det kan bare brukes hos Synsam ;)

Photobscura sa for siden:

Nei, jeg går til SesOptikk på Grünerløkka, og kommer ikke til å gå til en kommers kjede igjen. Har fått litt nok :p (ikke noen kritikk av Synsam spesielt, men er så sinnsykt fornøyd med SesOptikk etter mange dårlige erfaringer hos diverse optikerkjeder opp igjennom årene). Så det er i grunn veldig greit. SesOptikk eller ingen :D
Men det har vel ingenting å si. Er det samme selskapet som tilbyr kort til Synsam, og jeg har vel ikke noen større sjanse hos dem når foholdene mine økonomisk er som de er.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.