< Tilbake til oversikten

Føler ubehag når jeg svelger

sejla sa for siden:

Hei , Dette er min tredje uke på ketolysekuren . i siste 4 dager så føler eg ubehag når eg svelger.Det føles ut som eg har en klump i halsen som ikke vil ned når eg svelger. Er det flere som har opplevd det samme ?:confused:

Viclin sa for siden:

Ja, dette opplevde jeg for et par dager siden faktisk. Nå er det borte.

Fungirl sa for siden:

Det har jeg også opplevd, men ikke i sammenheng med ketolyse. Snakket med legen om det og hun mente det var noe som ble kalt imaginær forkjølelse eller noe i den duren. At man tror man har en halsbetennelse på vei og da blir det automatisk ubehagelig i halsen. Hadde dette frem til eg fjernet mandlene mine og gikk med konstante halsbetennelser hele tiden. Og når jeg i korte perioder var frisk så føltes det som om eg hadde det.
Dårlig forklart, men ikke så lett å finne de riktige ordene ;)

Kitt sa for siden:

Jeg har det fra tid til annen. Det kommer av, for min del, pusspropper på mandlene!
Og de er ikke innbilte, altså. De kommer nemlig ut til slutt!:eek:
Har hatt det innimellom i over 20 år og det som er typisk er at jeg først får denne følelsen som varer en stund og så etter noen uker blir jeg syk med forkjølelse etc.:nedfor:

Photobscura sa for siden:

Du er ikke bare helt enkelt forkjøla, da? Eller halsbetennelse? Det er det visst mange som har om dagen, har jeg fått merke ... inkludert meg. Begynte med tjukk hals i går, og store problemer med å svelge, og i dag våknet jeg med feber og pottetett nese.
Heldigvis er restitusjonen så meget bedre på lavkarbo :D

Torkil sa for siden:

Hei
Klumpfølelse i halsen er ofte uttrykk for sur mage (uten man trenger å ha sure oppstøt og halsbran) Og det ses ikke helt sjeldent ved oppstarten med ketolysediett. På apoteket får man kjøpt pepcid duo. ta dem i diobbelt dose, kanskje en uke så pleier det å ha gitt seg.
Lykke til
Torkil:)

Viclin sa for siden:

Jeg har hatt litt halsbrann i det siste, så det kan nok stemme bra, ja. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.