< Tilbake til oversikten

Gullkorn fra legemunn

Carisma sa for siden:

I dag sa legen min mens han kikket gjennom prøveresultater på bla kolestrol;
-Jeg ser du spiser magert.
Syns den var så festlig at jeg bare måtte dele den :lol:

Gerd sa for siden:

:lol: Herlig!!! :D

Krøllerellerei sa for siden:

Hihi, det er magert med karbohydrater tenker jeg vi sier!
Takk for du deler.

Fuffe sa for siden:

Haha. Good one :D

Photobscura sa for siden:

Haha, sa han det? Han er da en artigper, men ikke alltid like frivillig kanskje :p

Minni1 sa for siden:

:lol:

Areola sa for siden:

Jeg er nysgjerrig på hva du svarte, jeg :spent:

Zhadra sa for siden:

Enig :ja:

SunnhetMedSirrup sa for siden:

JA! :ja: hva svarte du? :lol:;)

Carisma sa for siden:

Jeg sa at jeg følger opplegget til ketolysekuren, magert er vel ikke det første som blir nevnt i den.... Så mumla han noe om gode proteiner og sånn :rolleyes:
Også sa han han mente en så "ekstrem" lavkarbo variant var å bende litt mye på naturen. Så jeg svarte at siden hormonene mine er langt ute av spor allerede så må det kanskje en kraftig bending til for å få de på rett spor igjen? Da bare gliste han. Tolket det som "ok, så lenge ikke jeg får skylda" :D

Hahahaha, typisk :p (jeg og Carisma har samme lege :D).
Men han er nå litt søt, da.

Carisma sa for siden:

hehe, ja, han fikk også fletta inn i samtalen minst tre ganger at han hadde gått ned 17 kg... Var litt stolt av det skjønte jeg :D

Yonah sa for siden:

Fantastisk!

Får jeg spørre hva kolesterolverdiene dine var på?

Carisma sa for siden:

Det vet jeg faktisk ikke, for han sa bare de var såpass bra at de skulle vi ikke bry oss om :rolleyes: jeg prøvde å spørre om hva de lå på sist, men han ville ikke gi meg de....tror han har skjønt at jeg henger meg litt mye opp i tall... :o
Men jeg skal ringe og få utskrift av disse og forrige prøver på fredag, så da kan jeg sette de inn neste uke.

Hahaha, det sa han til meg også! Og så spurte han om jeg syntes han så tjukk ut selv om han veide nesten hundre kg. Jeg måtte bare le, for når vi reiser oss opp så når jeg han omtrent til beltespenna.
Uansett da. Dette var legen som i sin tid ba meg kutte ut sukker og spise mindre brød og pasta, så han er da noget orientert ;).

LenaBeatrice sa for siden:

He he he, you made my day! :D

Flere som har gullkorn fra legemunn?

Veggpryd sa for siden:

Haha! Den var bra! :lol:

Min lege: "Hvis du vil gå ned i vekt, kan du jo bare drikke en kopp te etter hvert måltid".

Jeg begynte å le når han sa det, og følte meg slem med en gang. Fornærme en seriøs lege, liksom. :rolleyes:

Dæven du...den teen som virker på den måten vil jeg gjerne ha! :p

Maramor sa for siden:

Så bra :D

Jeg så forresten at på creme fraiche boksen så står det "jeg egner meg ikke til slanking". Med en sur "smily" bak og greier... Hehe... Vel, det kommer an på hvem du spør!

Det ble diskutert tidligere her! Faktisk noen som skrev brev til Tine om det også, og det kom et overraskende bra svar :)

Fnutte sa for siden:

Tja... er vel kanskje ikke gullkorn fra min lege men jeg ble i hvertfall helt satt ut av det han sa.

Var hos han bare for å få en kjapp sykemelding fra ham angående noe helt annet når han spurte om det ellers gikk fint med meg.

Jeg svarte at "jeg har det helt supert og har gått ned 20 kg".
Han ser meg rett inn i øynene og sier: "Det ser jeg, du ser godt ut, hvordan har du gjort det?"
Jeg begynner å stotre fram at jeg har spist lavkarbo. Han spør om det er Atkins men jeg svarer nei.... jeg har vel gått min egen vei men mer likt noe som heter Ketolyse. Han setter seg godt tilrette i stolen sin og sier på en oppfordrende måte. Kan du fortelle meg litt om Ketolyse.
Jeg ble helt satt ut og stotret fram litt om det. Hadde egenltig ventet en liten skyllebøtte om at fett er farlig men så byttet vi roller istedenfor og jeg foreleste for ham om mitt kosthold.
Etterpå avsluttet han med å si at mennesker er forskjellige og at dette var helt klart det som fungerer for meg.

Dette var den merkeligste legetimen jeg har hatt i hele mitt liv!!! :D

Hei, Fnutte, så fantastisk! Sånne leger skulle vi ha hatt mer av :D

trillian78 sa for siden:

Herlig Fnutte. Jeg merker at jeg ble litt forelska i legen din :D

Opplevde en hyggelig legetime i går jeg, og det endte med at jeg begynte å stille legen spørsmål om kolesterol som han ikke kunne svare på ;)
Men vi hadde en fin diskusjon, og jeg oppfattet legen som åpen og interessert, og han sa helt klart at han var FOR lavkarbo, men sa samtidig "i sammenheng med overvekt" :-)

Cornelia sa for siden:

Mitt kolesterol gikk ned fra 6.7 til 5.1 på 3-4 uker.
Da sa legen min " har du sluttet å spise smør og egg , og begynt å jogge?" HAHHAHHAHAH :D

Jeg mumlet noe om at nei, jeg har begynt å spise smør og spiser 20 egg i uka. Trimmer ingenting. Da ble han helt satt ut. Prøvde å få meg til å gå over til Vita hjertegod og kutte ned på eggene, men tilslutt tror jeg ikke han selv skjønte hvorfar han anbefalte det engang for da sa han bare at så lenge prøvene min forbedret seg så mye så skulle jeg bare fortsette med det jeg holdt på med.

ps! Fikk beskjed forrige uke at jeg kan trappe ned litt på levaxinen min (stoffskiftemedisin) , stoffskiftet har blitt så mye høyere av lavkarbo at det nå er for høyt! Helt utrolig.

grotingeling sa for siden:

Så bra at stoffskiftet har regulert seg selv Cornelia.
Jeg synes det er morsomt å observere legestanden når vi oppnår motsatt resultat av hva de forventer :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.