1 kg kjøttdeig lr halvparten medisterdeig
1 stor løk(hakket)
2 dl ferdig tint grønnsak lr wokblanding delt i småbiter
2 egg
1/2 dl smeltet smør
salt, pepper
Baconskiver
Kle to silikon brødformer med bacon slik at skivene henger over kanten på sidene. Ha alt i kjøkken maskina og elt godt.kryddre etter smak.
Fordel kjøttrøra i formene og brett baconskivene over. Plasser en skive bacon på toppen på langs. Stek i 175g varmluft ca en time.
Avkjøles i formen i fettet evnt stikk noen hull i den kalde puddingen og hell fettet fra formen over puddingen igjen.
Skjæres i skiver..smaker nydelig på Oopsielapper med salatblad og majo...lr med salat til i matboksen:)
ÅÅÅÅ, nå fikk jeg lst på kjøttpudding! Jeg har kjøttdeig og frossen blanding av bacon og kjøttdeig... Ja, det blir kjøttpudding med masse godt krdder i! Noe slags wokblanding har jeg og!
Fy søren, dette var bra mat!
Jeg har nok til hele dagen i en sånn kubbe!
Putta en del grønnsaker i min, av ren latskap egentlig :p. Er nemlig veldig lei av å lage mat om dagen, og det inkluderer tilbehør :o.
Hadde i blomkål, brokkoli, purreløk, paprika og løk.
Neste gang tror jeg at jeg skal gjøre den litt sinna, inspirert av Ciss sin kjøttpudding, med jalapeño og sånn.
Unskyld jenter, men altså hvordan spiser man denne??
Hehe, joa, med kniv og gaffel..hehe jeg skjønner det, nei jeg tenker mer på hva har man til?
Er det lissom to skiver av denne til luncch, eller kan en ha grønnsaker til og saus og så er det middag....
Jeg har seriøst aldrig smakt kjøttpudding jeg.....
Jeg har enten bare skjært meg en skive og spist med hendene eller kniv og gaffel, eller skjært skiver og varmet opp i stekepanna. Kjempegodt med majo på og litt salat ved siden av :)
Vi som ikke har varmluft? Husker aldri hvordan det var; er det litt høyere temperatur ca like lenge? Ja, ja, det ER siste gang jeg kjøper de billigste hvitevarene... :)
Denne tenkte jeg å lage i dag. Jeg elsker mat som lager seg selv. :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.