< Tilbake til oversikten

Fett - hvor mye?

Paris sa for siden:

Jeg trenger noen råd på hvor mye fett jeg trenger å måtte spise hver dag...noen som har en ledetråd?

Har litt lyst å prøve ketolyse. Må man da ta mye kost-tilskudd når man går på det? Hvor mange karber totalt? Ikke sikker på at jeg har disiplin nok til det. Hva er fordelen med ketolyse i stedefor å bare gå på lavkarbo?

mange rare spm, sorry:o

Kitt sa for siden:

Foreslår at du går på biblioteket og låner boka "Slank med ketolyse".
Da får du svar på mange av spørsmålene dine.

Ca 75% av energiinntaket skal komme fra fett, du skal ha 15g karber om dagen (minimum, men ikke så mye mer) som helst skal komme fra grønnsaker som vokser over jorden.

Jeg har problemer med å holde meg på lavkarbo. Lett å skli ut med bare litt ekstra, litt ekstra.....
Ketolyse har greie grenser å holde seg innenfor, så jeg foretrekker det!

Paris sa for siden:

Jeg lurer faktisk på om jeg ligger under 15 karbo hver dag, jeg. Av og til talt, men er så dårlig på veiing osv...

spiser nesten bare egg, kylling, ost, cf og rømme til, bruker mye smør og oljer til steking - og grønnsaker (som vokser over jorden) til. Spiser noe mer da, ;) men stort sett så prøver jeg å spise varer som har mindre enn 5 karbo i seg pr 100 g, og hvis de har feks 5 eller 6 karbo (feks salsasaus), så bruker jeg bare litt sammen med andre ting med lav karbo.

Betyr dette at jeg kan klare å følge et ketogent kosthold? Og i tilfelle, hva er fordelen med å være i ketose? Går man da raskere ned i vekt? Og hva om man ikke spiser minst 15 karbo hver dag?:o

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.