< Tilbake til oversikten

Lurer på noe ang LCHF!

matitt sa for siden:

HVOR mye karbohydrater regnes egentlig som LOW når man samtidig skal spise high fat? Hvis man spiser 40 kh om dagen, så er det kanskje litt for mye om man spiser mye fett? Da burde man kanskje følge Fedon sin fett-anbefaling?
Dette er kanskje veldig individuelt, men hadde vært kjekt med noen kommentarer uansett :)

Kitt sa for siden:

Mener alt under 100- 120 regnes som lavkarbo.
"Bedre uten brød" ligger på 72, så vidt jeg husker.

Jeg spiser så mye fett jeg bare klarer når jeg er i ketose, ellers kutter jeg fett alt etter som hvor mye karbo- ting jeg spiser!

SunnhetMedSirrup sa for siden:

jeg lever LCHF, og jeg tar meg en agurk eller en avocado hver dag..

som oftest med bacon rundt ;)

matitt sa for siden:

Hmmmm....okay...? Så hvis man spiser mer enn 20 karber, så burde man spise litt mindre fett, kanskje? (for over 20 karber er man jo ikke nødvendigvis i ketose)

Kitt sa for siden:

Er i ketose opp til 50 karber, jeg da!:D
Grensen for når man faller ut er jo svært individuell, så man får nesten bare prøve seg frem.
Generellt er det jo sånn at jo flere karber, jo mindre fett. Er kombinasjonen som er verst!:eek:

SunnhetMedSirrup sa for siden:

:ja:

noen dager spiser jeg jo( forferdelig:eek:) mye, men de dagene ikke en eneste agurk bit.

andre dager faktisk ikke så god tid til og spise.. de dagene blir det jeg spiser gjerne en salat til. :)

Alyssa sa for siden:

Jeg ville ikke kuttet ned på fettet så fort, Bedre uten brød anbefaler masse fett så lenge du holder deg på eller under 72 g karber om dagen.

arnakristin sa for siden:

Hei,
Mener å ha lest her inne at man ikke behøver bekymre seg nevneverdig for fett før man overstiger Lutz’ 72 kh grense. …men kanskje en ide å lese boka Bedre uten brød av Lutz.
…men den generelle regelen er jo dess mer kh dess mindre fett.
…noen er i ketose selv oppi 40 kh, det er velig individuelt.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.