Smør en liten ildfast form godt og ha i bær og sukrin.
Smuldre alt det andre i bolle til en slags småklumpete deig.
Strø den over bærene.
Stekes på 175g varmluft i 15-20 min.
Serveres lunken med krem:)
Den på innvandrersjappa er bare malte mandler. Jeg lurer på om den på helsekosten er en variant hvor de har fjernet en del av fettet for å gjøre det mer "melete". Mulig jeg tar feil?
Laget denne til syklubb i dag, men jeg bruket plommer isteden for bringebær. Det var kjempe godt. Brukte litt midre sukrin ca. halv megde på plommene, men etter oppskriften i deigen
Iherb.com er fantastisk side med billig mandelmel, sukrin og mye mer. Mandelmel heter almond flour og sukrin er Erythritol. pass på å handle under 200 nkr så dere slipper tollavgift. Billigste måte å sende på er 4 dollar. Men da må det ikke overstige hvis mange kg. Jeg handler også stevia derfra. De har en type med sukrin og en med noe jeg ikke husker. Også har de ren stevia og flytende. For de som er opptatt av helse og kost er dette en helt fantastisk side. Det finnes programmer til pc som gjør at en kan oversette sider til norsk.
Laget denne nå i ettermiddag, og det smakte veldig godt! Riktignok glemte jeg bakepulveret, men det ser ikke ut til å ha hatt noen negativ effekt på smaken :) Og paismulderet var sprøtt og godt.
Jeg var ikke like heldig med paien (den ble aldri crispy og det dryppet ut litt bringebærsaft- muligens for våte bær og mangel på varmluftsfunksjon i ovnen?) MEN den smakte utrolig godt!
Jeg doblet oppskriften, lagde den litt større og tok den med til min familie og den ble kjapt spist opp. Jeg skal absolutt lage den igjen - og kanskje eksperimentere litt med andre bær og nøtter i tillegg. :)
Så, enda et tusen takk til deg. :blomster:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.