< Tilbake til oversikten

Sausetips ? (Wee er i ketose i dag)

hyaloid sa for siden:

Hei,

85 kilo, 174cm 28 BMI. Mål miste 10 - 13 kilo.

Kommet i ketose i dag. For meg ikke noe stort offer (Spiser ikke godteri, drikker ikke brus) men er derimot glad i øl, ris og pasta og brødmat.

spist karbo fri mat i 4 dager nå. Jeg er nødt til å finne ut noe å bruke som saus på maten. Blir så tørt at jeg tror dette kan bli vel kjedelig i lengden.

Hva kan jeg bruke som base for sauser ? Tidligere har jeg brukt mye tzatziki, BBQ sauser med liquidsmoke, rømmebaserte sauser osv. Typisk saus for meg er Rømme, bland oppi sennep, ketchup med sukker for å få kontrast. Bakt hvitløk knust oppi osv.

Jeg er altså glad i å lage mat fra bunnen av. Ser at endel av ingredisensen mine passer til Atkinson men er usikker.. må få litt fuktighet til detta..

Hva bruker dere som saus til forskjellige retter ?

Frokosten i dag var egentlig grei mht "fuktighet"

Eggerøre, Stranda skinke, Einerøkt laks og seterrømme.

Ellers har det blitt grilla entrecote, grilla kyllingfilet, kyllingvinger (ugh ingen høyder)

Kjører Atkinson induksjon forresten.

SunnhetMedSirrup sa for siden:

persjonlig bruker jeg bare 3 type " sauser " selv.

til fisk: smeltet smør, helt enkelt . :)

til kylling: blander jeg eggeplommer og smøreost til ønsket konsistens, mest smøreost.. dette er en veldig god og fet saus. mektig!

til kjøtt: bruker jeg smøret jeg stekte kjøttet i panna, og har oppi 2 SS rømme, sopp, pepper. veldig lett, og smakfull. ( noenganger løk. )

hyaloid sa for siden:

Kanon bra.

TAKK

Carisma sa for siden:

kremt Han heter Atkins.... ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.