< Tilbake til oversikten

Tur i skogen med brødmat

SunnhetMedSirrup sa for siden:

nå sitter jeg litt på dataen til kompissen min, og han minnet meg på at vi skulle på tur i TO netter i moss. dette blir jo en tur da, med turer i skogen, overnattig i hytter, og de gir oss MAT. som jeg jo har funnet ut at frokost,lunch,middag,og kvelds er BRØD!!! det er jo "turmat"...

jeg har tenkt på linfrøbrød, det er let.. men jeg er ikke så redd for karbo nå..

jeg er redd for og ikke spise NOKK proteiner og fett. skal også ta med 1kg hvitost med 27prot og 23g fett pr 100g... har også vurdert og ta med en hel grilla kylling ( 30-40kr firstprice uten sukker..)

husker ikke hvor mange gram hele den er..

har dere noen forslag? det er tur- og jeg skal ikke akuratt være sær med proteinpulver eller lignende..

Yonah sa for siden:

Jeg hadde nok ikke stra så veldig for to dager, hadde tatt med noe brød jeg kan spise, ekte smør, og feks leverpostei med lite karber( first price sin er god tro det eller ei og under 1g karbo pr 100g ), salami, majones el.l og lagt på me pålegg. å bare spise ost i hauger hadde nok ikke hjulpet min vektnedgang, for det har visst en del å si om proteinene kommer fra mjølkemat eller kjøtt for meg.

Ellers tror jeg ikke du skal bekmre deg så me om du får nok protein i 2 dager, bare du spiser deg mett og slipper å gå sulten.

og btw 3 dager, men 2 netter.

Yonah sa for siden:

Ja, men jeg tror ikke 3 dager har så me å si, bare du spiser seg mett på lovlig mat. En grilla k'lling er nok ikke så dumt å ta med seg, om du kan oppbevare den kjølig eller spiser opp alt med en gang. Samme med osten, ost oppbevart uten kjøleskap i 3 dager smaker ikke godt. Dere har kanskje tilgang på slikt? Og har du det, da kan du jo kanskje ta med deg hva du lster?

nei- ikke kjøleskap :(

og alle er bedt og ta med "BRØDMAT , og ikke noe tull.. "
:(

Minni1 sa for siden:

Du får bake deg et proteinbrød å ta med. Det holder seg i flere dager.

Yonah sa for siden:

Vel, da hadde jeg i allefall ikke tatt med vanlig hvitost.
Jeg hadde kjøpt spekepølser, de har passe mengde fett og protein og kan maules. og slike tubeoster( men les på karboinnholdet), de kan i kortere perioder oppbevares i romtemperatur( og kan henges i en pose ute på htteveggen om natta, for litt kjøling). Og kanskje babbel ost, den er i voks og kan oppbevares i romtemepratur i 10 dager.

har baconost, i massevis! :) 0karb, men regner som 1 som en nybegynner regel.. :)

MEN smelter den i sekken?! vil jo ikke ha smør juice på skiva;)

luringen sa for siden:

kjøp med deg et dansk rugbrod fra rema da...med masse spekepølse, spkeskinke, babybellost og smør kan du gå over dovre..

jeg vet egentlig ikke jeg..

ost blir svett og ekkel
spekeskinke blir tørr(nesten uansett hva)
smør smelter
huff huff

Yonah sa for siden:

Nå vet ikke jeg hvor varmt det er i østfold for tiden, men utetemperaturen her i trsil tilsier nesten for hardt smør;) og såklart du henger pålegget ditt i en pose UTE på htteveggen om natta, det er det vi andre gjør på tur uten kjøleskap. Men mulig smøret bør være inne altså, med mindre dere frer opp til 23 varmegrader i htta..

Og smøreost på tube hadde vi med oss på vestlandstur i 14 dager uten kjøleskap. nå var vi riktignok 6 stk så en tube gikk rimelig fort unna, men du spiser sikkert en tube kjapt når pålegget er maten.

tube ! den var smart.. jeg har på boks!

da skal jeg kjøpte det også ;)

Photobscura sa for siden:

Har du altså seriøst fått beskjed om "turmat, og ikke noe tull"? Haha, hva skal det bety i tilfelle? :p

ja- og det skulle være ekte norsk brødmat, og ikke noe salat tull.

turlederen tror nemlig ikke på salat.. :lol:

trillian78 sa for siden:

Haha, brødmat er jo den største tullematen som fins.
Hva med å bake Karins beste brød. Det er jo akkurat som vanlig grovbrød. Også kan du ta med deg pålegg som er hermetisert. Makrell i tomat for eksempel. Det trenger jo ikke kjøling.

får nok det.. får bare si jeg reagerer med forstoppelse og vond mage på hvete,sukker og stivelse.. ( som jo er sant ! )

og ta med mit eget brød : )

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.