Før kjøpte jeg bacon i Sverige siden det var billigere. Men så kom baconet til First Price som var like godt og like billig. Og 0 kh.
De billigste i Sverige inneholder dextrose har jeg sett, så det ble vel så enkelt å kjøpe First Price sitt.
Vel, det er det slutt på nå. Var på Kiwi i stad for å kjøpe ny ladning, og der hadde baconet fått ny pakke. Heldigvis leste jeg utenpå, for nå var plutselig næringsinnholdet fjernet og på innholdsfortegnelsen sto det at det inneholdt sukker! :dån:
MÅ de ødelegge alt med sukker? Nå må jeg jammen ta turen til Sverige igjen. :mad:
Ja, men står det hvor mange karber det er i baconet? Ofte er det snakk om så små mengder at det ikke en gang nevnes i næringsinnholdet. Står det 1g eller mindre så kjøper jeg baconet om det smaker godt. Jeg kjøper bacon i sverige, men det er fordi sverige er nærmere enn sentrum;) Og da betaler jeg 24 kr for 3x140g.
på de merkene jeg har sett på næringsinnholdet og som inneholder sukker, så står det 0.5g eller 1g eller mindre. Så det tar jeg ikke hens*n til for det er lite!
Det brukes bare litt sukker i bacon, husker jeg brukte 1/4ts sukker da jeg salta flesket fra grisen vår, og det var vel en 1kg flesk.
Ville bare si at det er ikke bare FP sitt bacon som inneholder sukker, Gilde har det også men der står det gjerne glukose :eek:
Veldig mye av det en tror er uten sukker/glukose er det faktisk ikke, så sjekk alltid varedeklarasjonen.:mad:
Ja, jeg sjekker alltid. Også når noe får ny pakning, som denne fra First Price hadde gjort.
Det er nok ikke mye sukker som brukes i de som har sukker, men siden bacon er noe jeg spiser stort sett hver dag så føler jeg det blir en mengde likevel. Det er annerledes med sukker som er i dressing eller dip e.l. som jeg kun bruker en sjelden gang.
Jeg er klar over at noe av Gilde sitt har sukker/glukose, det er derfor jeg har kjøpt First Price sitt.
Gleder meg til du får svar, for jeg lever også på First Price sitt! Har sett at de har fått ny pakning, men jeg har fremdeles den gamle i kjøleskapet i god trod om at den ikke inneholdt sukker..
Hmmm..jeg synes FP bacon smaker ikke spesielt godt. Det har vært seigt og med brusk. Itillegg spruter det fett alle veier når jeg steker det, barna får ikke være på kjøkkenet. Er det bare jeg som har vært uheldig ? Kanskje må gi det en sjangse til.
Jeg var i Sverige i sommer og kjøpte 60(!)) pk med nydelig (sprutefri:)) bacon, 10 kr pakken! Litt pinlig å legge på disken, men nå har vi for mange mnd fremover.
Åh, dette er såå typisk!
Jeg er all for å spamme Norgesgruppen, altså!
Faktisk, jeg la også merke til at de hadde nye etiketter. det lå litt blanda, så jeg plukka faktisk spesielt ut de nye, av den grunn at jeg tenkte at de sikkert var ferskest.
Arg! Hva er greia?
Joda, det er ikke mye sukker, og det har sikkert lite å si, men det er prinsippet! Unødvendig er hva det er.
Og jeg har typ fem pakker liggende i fryseren.
Da har jeg skrevet en mail til dem, en liten spansk en om hvordan jeg oppdaget at det er sukker i dem, men det har ikke noe å si for poenget. Spent på svar!
Jeg hadde en gammel pakke liggende i fryseren heldigvis.
Nå skal jeg ta meg en tur på Meny og se om de har igjen noen gamle pakker. Da skal jeg hamstre og hive i fryseren.
Det er sikkert en grunn til at de har fjernet næringsinnholdet og kun har igjen varedeklarasjonen; nå inneholder den sikkert kh.
Hei!
Jeg var på Kiwi i går for å kjøpe First Price bacon, og så at disse hadde fått ny innpakning. For å forsikre meg om at det var det samme baconet som tidligere, skulle jeg sjekke næringsinnholdet. Til min skuffelse så jeg at dette var fjernet. Enda større var skuffelsen da jeg så at baconet nå var tilsatt sukker. Og siden det ikke var oppgitt næringsinnhold, vet jeg jo ikke mengdene.
Jeg er nødt til å kutte sukker ut i kosten min, og har derfor kjøpt First Price bacon siden det kom på markedet, siden dette er ett av de som ikke har inneholder sukker i tilllegg til at det er godt og billig. I går kjøpte jeg ikke med meg bacon, og jeg ser meg dessverre nå nødt til å se meg om etter en annen type som ikke har tilsatt sukker.
Ellers har jeg vært veldig fornøyd med flere First Price produkter som kokt skinke, leverpostei og tacosaus. Håper virkelig ikke dere endrer næringsinnholdet i disse også, da disse produktene er en stor del av mitt lavkarbokosthold.
jeg tokm meg tida til å lese på bacon da jeg handla......alt bacon jeg fant inneholdt sukker i et eller ana slag. glukose eller dextose ( er det rett ord)....men hvorfor putter de det i bacon????
gikk og så på de 2kg pakkene jeg kjøper i sverige nå.. har aldri sett mere en at det står 0karb.. nå ser jeg at den 4 ingrediensen er DRUESUKKER :eek::mad:
Jeg ser alltid på både innholdsfortegnelse og næringsinnhold. Det sukkeret sniker seg inn overalt.
Jeg husker ikke hvilke som ikke inneholder sukker/glukose/dextrose, men det var i alle fall noe. Ulempen er at det ofte er dyrt, derfor har First Price vært et bra alternativ siden det var sukkerfritt. Inntil nå.
Det er også en type på Eurocash på Svinesund, men det er så lenge siden jeg handlet der at jeg husker ikke hvilket.
Baconet inneholder så lite sukker at det avrundes til 0,0 karbohydrat g per 100 g (altså under 2,5 promille av nettovekten av varen). Vi deklarer innholdet da sukker inngår som en bestanddel av krydderet.
Næringsinnhold per 100 g skal tilbake på etiketten. I dette tilfellet har det dessverre skjedd en feil fra vår side. Beklager!
Håper dette er svar på dine spørsmål. Dette produktet er absolutt lavkarbo :)
Jeg fikk svar i går også, identisk til det Viclin fikk ;). De har tydeligvis laget en lavkarbo-kundespørsmåls-mal :p
Jeg kan også leve med 2,5 promille, altså. Men mener de med dette at det alltid har vært sukker?
Bra varedeklarasjonen kommer tilbake, altså. Blir like frustrert hver gang jeg finner matvarer sm mangler det. Kan alltids se hvor langt ut i ingrediensene sukker/stivelse er lista opp, men det blir jo ren gjetning.
Mulig det alltid har vært sukker, men det har i alle fall ikke stått på innholdsfortegnelsen før. Jeg skal sjekke med min gamle pakke. Godt det bare var en glipp med næringsinnholdet, for jeg kjøper kun varer det står oppgitt næringsinnhold på.
At man får sjekket på nett er i alle fall bedre enn at det ikke er oppgitt i det hele tatt, ja. Men som du sier, står man i butikken velger man jo gjerne heller andre alternativ.
Det spruter mer ja. Måtte begynne på min First-prisebacon i dag, da jeg gikk tom for Skogsbacon.
Måtte stå lenger unna komfyren, og tørke veggen bak etterpå. :P
Flott tråd! Var kjempenervøs for at jeg hadde kjøpt helt feil bacon nå. Og er kun på min andre dag på Ketolyse-kuren. Er livredd for å gjøre noe galt, så nå har jeg lest meg snart halv ihjel på siden her. Men fantastisk mange bra tips her må jeg si! :D
Ups, det har jeg aldri tenkt på å sjekke. Har bare tatt som en selvfølge at bacon er bacon og karbfritt. Men det skal også sies at jeg bruker kun first price og ja den nye pakningen. Har ikke hatt noe problemer med det.
Åh, dette var en fin tråd. Bumper borti den fordi jeg så de har tatt inn billige trepakninger first price-bacon på nærmeste Meny, og så kjøpte jeg mindre og dyrere mens jeg var der fordi jeg ble så innmari skeptisk av den sukker-erklæringen. Men nå har jeg lest meg smart og kan handle inn litt til frysern på mandag :cool:
Angående at det spruter når man steker bacon, har jeg løst problemet med at jeg alltid steker det i komfyren.
Legger de på bakepapir, og så legger jeg et bakepapir over slik at det ikke skal grise til inni ovnen. I tillegg til å slippe fettsprut over hele kjøkkenet, blir det også mye mindre stekelukt i huset. Og så får jeg stekt alt på en gang. Anbefales på det sterkeste.
Ja, det kunne jo vært en ide. Men vet ikke om det holder seg sprøtt da. Noen som har prøvd? Kanskje man kan varme det i microen, det hadde jo vært lettvint.
Jeg steker opp massevis i slengen, fryser bort og tar opp ved behov. Steker de litt i panna, blir sprøtt og gødt :D [color=darkgreen][/color] ( og så kjekkvindt da :D)
Se der ja. Da må jeg prøve det. Kan sikkert ta flere stekebrett på varmluft også. et brett er ikke mer enn vi spiser, både mannen og jeg lever på lavkarbo, og ungene vil jo også ha bacon.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.