< Tilbake til oversikten

Jeg bomma totalt med marsipan i natt

Sophie sa for siden:

:( fikk mensen i går, noe som har vær uvandt for meg de siste 3 år (går på cerazette). Gikk opp 200gr i går og fikk smerter i løpet av natten. Dyttet så i meg 8 små marsipanbiter med mørkt sjokoladetrekk...

Er det mulig! :eek:

I dag veide jeg 100gr mer, altså tilsammen 300 gr mer enn når mensen startet. Hva kan jeg regne med blir straffen fremmover? Stilstand i vektnedgang i 3 uker? Oppgang i vekt? Er på 3dje uka med lavkarbokosthold, er ikke opptatt av å være i ketose

Blæh. I dag har jeg vært rett på sporet igjen. Frokost = omelett av 3 egg stekt i smør og skinke + salat. Middag = Kyllingsalat med olje

Sophie sa for siden:

Da er jeg på dag tre i mensen og går fortsatt oppover. Har lagt på meg 600 gr fra i går til i dag og da tilsammen 900 gr. Om dette skyldes alene syklus eller marsipan, er vanskelig å si. En kombinasjon tenker jeg.

Jeg spiste i går helt riktig iht lchf og kommer til å oppdatere her inne, for at andre som evt lurer på hvor mye mens + sjokolade/marsipan spising (som nok henger sammen med at mensen kom) kan innvirke på kroppen.

Det er nok individuellt hvordan disse tingene vil påvirke hver enkelt. Jeg skriver her for å bevisstgjøre megselv evt neste runde i syklus og håper jeg kan snart fortelle om vektnedgang igjen.

Carisma sa for siden:

Så lenge man har det tilgjengelig er det mulig :D Mitt beste triks for å unngå sånne sprekker er å ikke ha noe sånt i huset. ;)

Sophie sa for siden:

Du har helt rett ;) Det er ikke bare så lett når jeg har mann og barn som ikke er med på samme opplegg som meg, da finnes det ulovlige ting i huset, som ble litt for fristende i natten når jeg fikk mens for første gang på lenge og smerten og sukkersuget slo inn.

Det skulle være en lov som sa at det man spiser i mørket, ikke teller ;):D

Carisma sa for siden:

Men man og barn har vel heller ikke vondt av å ikke ha marsipan og godteri tilgjengelig til alle døgnets tider....
Jeg har funnet ut at skal man klare å legge om livsstilen må man være litt slem mot omgivelsene. Man må fjerne og kaste ende ting, man må takke nie til mat selv om man er på besøk, og man må kreve sin plass i omgivelsene. :rolleyes:

inel sa for siden:

Er akkurat ferdig med mensen selv, og jeg gikk opp over 1 kg...:( Håper at den kiloen forsvinner i løpet av kort tid! Har fått høre fra flere her inne at vekten ikke er helt samarbeidsvillig under mensen, så får nok bare leve med det! Blir kjempe sukkersugen jeg også når mensen kommer, så i helgen lagde jeg "negerboller" som jeg fant oppskrift på her inne. Mmmmm :D Og det hjalp!

Mona S sa for siden:

Ingen grunn til panikk. Det er helt vanlig at kroppen lagrer en del vann når man har mensen, under eggløsning også. Mange går opp 2-3 kg under mensen, så ta det med ro, det forsvinner når mensen er over:)

Ang marsipan så tror jeg ikke den engangsforeteelsen vil gjøre at du går opp, men kan gi deg stillstand noen dager.

Lykke til!

Sophie sa for siden:

Da er jeg på dag 4 i menssyklus og siden jeg spiste sjokolade/marsipan. I går kunne jeg berette om en total vektoppgang på 900gr. I dag kan jeg berette om en total vektnedgang på 900gr.

Jeg er altså tilbake alt jeg la på meg i forbindelse med mens og sjokoladespising :cool: Jeg er overrasket over at det gikk så fort og jeg er overlykkelig og masse motivert!:D

Viclin sa for siden:

Så bra! :heia:

Photobscura sa for siden:

Jeg legger alltid på meg rett før mensen. Vann vann vann :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.