I forumet står mest om de som kutter ut/begrenser kaffe forbruket basert på opplysninger om at kaffe inneholder karbohydrater.
Jeg kan fremdeles ikke finne noen henvisninger som sier at kaffe faktisk inneholder karbohydrater.
Noen på forumet sier at matvarer som er oppført som 0 karbohydrater, muligens kan ha under 1 g og derfor er oppført som 0 gram karbo.
Men uansett, så skjønner jeg ikke hvorfor det skrives at kaffen inneholder karbohydrater, når den faktisk ikke gjør det :eek:
Selvfølgelig kan noen være veldig sensitiv mot koffein etc - men det blir vel en annen sak.
Det er vel sånt at alle kh-verdier på under 0,5 oftest ikke blir tatt med.
Men, jeg har nå lest litt forskjellig, hva jeg har hørt er at kaffe senker blodsukkeret og kan øke sulten.
Hei,
Iflg ”Slank med ketolysekuren” side 114 står det at kaffe inneholder 0,4 kh/pr 100 g. …og etter hva jeg forstår så trenger man ikke å oppgi kh innholdet på næringsinnholds fortegnelsen dersom det er under 1 pr 100 g. Så derfor regner mange for sikkerhets skyld 1 kh pr 100 g på de varene som har oppgitt 0 kh på etiketten, for å være på den sikre siden.
Men det står også: "NB! Husk at kcal oppgis per 100 gram vare. Og at 100 gram Friele Instant pulverkaffe gir minst 36 kopper kaffe, dvs. at det er bare 9 kcal per kopp (2 dl)."
65/36=1,81 g karbo pr kopp. Nå vet ikke jeg hvor mange dl de regner som 1 kopp, men det hørtes mye ut...
og 100g blir 36 kopper.......da blir jo hver kopp ca1,8 karbohydrater!!!!!!! :eek:
Jeg drikker jo bare instant hjemme.! Uuuuut å kjøpe kaffetrakter!!!!
Kaffetrakter er bra :)
Ellers tror jeg nescafé sin brasero er den jeg har sett med minst karber, den er jo også ganske annerledes i konsistens. Funker vel som nødproviant :lol:
Selv synes jeg god traktekaffe er så mye bedre :ja:
Fant ikke næringsfordeling på norsk, men denne tolker jeg som at det er 9g karber per 100g pulver.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.