< Tilbake til oversikten

Vann?

Paris sa for siden:

Jeg ser mange av dere stadig nevner vann.

Har ikke funnet helt utav hvorfor det er så viktig, og hvor mye skal man drikke pr dag? Jeg er ikke noe særlig flink å drikke:o

Og hvorfor er light-brus partystopper?:eek:

Yonah sa for siden:

Vann gjør deg utørst og tilfører den væsken kroppen trenger.

Om du drikker lightbrus/saft i stedet kan du både ende opp med magetrøbbel pga søtstoffene og vektbrems pga kroppen kan oppfatte søtstoffene som sukker og slå på bremsen. Ellers er kunstig søtningmiddel noe man helst ikke bør få i seg hver dag, det er jo ikke bra for kroppen, det er jo kunstige greier;)

Jeg drikker masse vann, men jeg er alltid veldig tørst og drikker vann hele tiden og ender alltid opp på 3-4liter vann i døgnet i tillegg til 1-2 kaffekopper og kanskje et krus grønn te. Men vann er det jeg drikker. Kroppen trenger væske og vann er rensende sies det.

Carisma sa for siden:

Og at kroppen må bruke energi på å kvitte seg med de kunstige stoffene fremfor å bruke energien på å brenne fett :rolleyes:

Kitt sa for siden:

Du kan jo lese litt i denne tråden!

Leste senest i går et annet sted at anbefalt grense for væskeinntak for kvinner er 2,7 liter. Nå kommer det jo noe fra maten man spiser også, men..

Uff, jeg drikker i hvert fall alt for lite!:o

Nille sa for siden:

Det er mulig noen opererer med en slik grense, men påstanden holder bokstavlig talt ikke vann om en går på lavkarbo/ketogent kosthold. Dette er vanndrivende i seg selv om man MÅ drikke mye vann. 3-4 liter pr dag anbefales. Jevnt fordelt utover hele dagen. Det er viktig for vektnedgangen - som denne tråden påviser.

Kitt sa for siden:

Det er liksom normen helsefolk opererer med nå om dagen.
Da jeg gikk på sykepleierskolen på 90- tallet, var anbefalingen noe lavere.

Linket jo til vann- tråden nettopp fordi jeg har skjønt at man burde drikke mer på lavkarbo/ketolyse!

Som sagt er jeg veldig lite flink til å drikke vann( smaker ikke godt, bli kvalm, uvel), men gjør så godt jeg kan!

Løvetann sa for siden:

Har du prøvd å drikke lunkent vann? Jeg klarer ikke noe særlige mengder av kaldt vann (og tror ikke det er bra for de indre organer heller). Men når jeg heller litt kokt vann på toppen av vannglasset, så det blir litt lunkent, da går det mye bedre!

Kitt sa for siden:

Har prøvd alt!
Liker ikke veldig kald drikke, så det drikker jeg ikke, men har vanndispenser på kjøleskapet og det blir akkurat passe kaldt uten at det hjelper på inntaket.

I dag hadde jeg monsterhodepine, så ille at jeg måtte gå å legge meg. Gubben har mast om drikking resten av kvelden, så i dag har jeg vært ganske flink!:p

inel sa for siden:

Prøvd farris eller bris? Det har jo litt smak i hvert fall! Jeg drikker stort sett vann på skolen og på trening, men hjemme går det mye i farris.

SunnhetMedSirrup sa for siden:

JEG HATER VANN.

men jeg tvinger ned minst 10 store glass om dagen.. woho!

Kitt sa for siden:

Jeg er overhodet ikke kresen når det gjelder mat, men når det kommer til drikke er jeg sær!:o
Farris fikser jeg rett og slett ikke, Bris går an en sjelden gang!
Aller helst vil jeg drikke Cola Zero/light, men det hverken sunt eller billig i lengden, så jeg prøver å la det være.
Er i ferd med å finne ut om det er en Fun light smak som er god i lengden og drikker litt mer vann enn før!
Men jeg er jo nesten aldri tørst!:eek:

Carisma sa for siden:

Vann med smakstilsetninger er mye bedre enn fun light. Appelsinbiter, bringebær, sitron, lime, ingefær... massevis å velge i, nesten alt kan brukes.
Taffelvann fra Rema syns jeg er bedre enn farris og Bon aqua, for det er mye mindre salt. Og fungerer ypperlig med tidligere nevnte smakstilsetninger.

Kitt sa for siden:

Tro meg, Carisma, jeg har prøvd det aller meste!:p

Paris sa for siden:

som om jeg skulle sagt det selv;) Veldig vanskelig å drikke når man ikke er tørst, og vann er ofte veldig kvalmende (for meg)...

oolicks_rNd sa for siden:

Jeg tror vannet terapi hjelper mye. Jeg drikker 12 glass vann om dagen. Jeg føler meg hver gang jeg svette eller urinere, hele kroppen blir renset. 8-12 briller er den ideelle mengden av inntaket for meg. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.