Nå har jeg vært syk i 4 dager, begynner å bli GRÅDIG lei. Matlysten er på bunn, men har såååååå lyst på gjærbakst og sjokolade! Synes så synd på meg selv nå, at jeg er på nippet til å gjøre hva som helst. Alle andre som er syke mister lysten på alt, jeg blir bare snoooopesyyyk :(
Er så lei av å sitte her i sofaen og ha vondt i magen pga den forbaska sukkerfrie sjokoladen jeg ABSOLUTT "må" ha i meg. Noen fantastiske råd til meg, o flinke lavkarbere? Kan noen kanskje trylle meg frisk?
Kan ikke trylle deg frisk nei, men når man først er syk så er det viktigste å bli frisk. Om det er å spise et knekkebrød, eller en bolle så får man evt gjøre det og ta det igjen etterpå. Men det kjenner man jo best sjøl, og det er bare forsi man har lyst på eller om det er fordi kroppen trenger næring :ja:
Lag deg is av en neve frosne bringebær, en eggeplomme og litt fløte, mos i stavmikser til du får verdens beste softis. Den får du ikke vondt i magen av. Eller stapp i deg masse fet mat så søthungeren går vekk, spiser du sjokolade hver dag så opperettholder du l*sten til å spise sjokolade uansett hvor sukkerfri den er.
Og hva med å lage deg tomatsuppe( søk på tomatsupper her så finner du oppskrift) eller blomkålsuppe( lag mos og spe ut med fløte og vann evt buljong), det varmer godt når man er sjuk.
Tenk på meg, som hadde klart å gå ned nesten 3 kilo på fire uker. Så spiste jeg litt godteri, gikk alt opp igjen og har nå brukt nye to uker på å snegle meg ned 1,5 kg. Så jeg er fortsatt 1,5 kg tyngre enn før utskeielsen.
Er det verdt det? For meg var det definitivt IKKE verdt det. :(
Lag deg fromasj om du har lyst på noe søtt. Jeg lager av fyllet til Gerds ostekake, bare tilsatt litt bær:
1 pk Heistad bringebærgele med halv mengde vann - avkjøles
1 liten pk kremfløte - piskes
1 pk Tine kremost som vispes klumpfri sammen med
1 seterrømme
100 g bringebær tilsettes til slutt
Åååå, dere er snille altså :) Jeg tenker jeg skal lage meg noe bær-snop ja, må bare få sjangla meg ut i bilen og få handlet noen ingredienser:) Suppe hørtes også veldig godt ut! Tuusen takk for tips :)
Åååå Kitt og Carisma, dere er snille dere :) Men har så lyst å ikke falle ut av ketosen bare pga denne influensaen....Men det er kanskje ikke gunstig å være i ketose når man er syk?
Prøv å leve så lavkarbo du klarer, men sørg for å få i deg nok næring!:ja:
Har akkurat vært syk(forkjølelse/bihulebetennelse) selv, og har hatt masse honning i teen min med (nesten) god samvittighet!:o
Er vel ikke uten grunn at man blir anbefalt å gå ut av ketose før en større operasjon feks. Kroppen trenger alt den kan få for å bli frisk igjen!
Ditt valg, selvfølgelig, men det viktigste er å bli frisk, og det blir du nok fortere om du får i deg nok næring!
Rart at du skulle si det der med honning i teen, har hatt SÅÅ lyst på det nå mens jeg har vært syk..... Tror jaggu jeg skal ta meg en kopp te med honning!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.