< Tilbake til oversikten

Muskler, muskler, muskler ... hvor mye kan det egentlig bli?

SunnhetMedSirrup sa for siden:

etter og ha drevet med LCHF en lang stund, merker jeg ting som jeg også har lest i mine kjære bøker. som sitat fra «bedre uten brød» :

«Alle som følger et opplegg med lite karbohydrater over en viss tid, vil merke forandringer i kroppen som delevis kan henskrives til økt produksjon av veksthormon. Med tiden reduseres fettet, og muskelmassen begynner og øke selv om man ikke trener. Med mosjon og trening vil økningen i muskelmassen skje svært raskt.»

men tilbake til mitt spørsmå: hvor lenge vil muskelveksten pågå? jeg har også tanke ved en okse med genefeil, den produserer nemlig ikke hormonet Mysolin. oksens navn husker jeg desverre ikke. det var noe med BLÅ. oksen er en muskelbunt!

jeg fårstår selvfølgelig at du ikke kommer til og bli overlasset av muskler, men er intresert i en fint svar. siden vi ikke produserer hormonet mysolin ved LCHF kost, tenkes det slikt. Mysolin er jo det som holder muskelveksten tilbake.

jeg spørr ikke for og være dum. men for og lære ;)

Alkazelters sa for siden:

Jeg kan ikke gi deg noe godt svar, men jeg har opplevd det samme det siste året. Gått opp fem kilo i vekt, uten nevneverdig trening. Samt at jeg har blitt mindre!

Bulldog sa for siden:

Myostatin.

Gracella sa for siden:

Belgisk blå??

takk. Myostatin skal jeg huske. :)

Furine sa for siden:

Belgisk "witblauw" (som dei kallar det her) smakar kjempegodt! Veldig godt, møyrt kjøt. Men dei er ganske stygge, stakarane... Dei har eit rompeparti av ei anna verd! Og må visst alltid takast med keisarsnitt, fordi kalvane er for store til å bli født naturleg...:(

Carisma sa for siden:

Her er forresten tråden om oksen: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23692

takk. har lest den før. og Pål er en skikkelig luring!:lol:

men Myostatin.Myostatin.Myostatin.Myostatin. nå husker jeg det:)

men har lest en mann maks kan få 3,5kg ren muskelmasse i året. stemmer det? :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.