Det er litt merkelig, men jeg har faktisk ikke tenkt på hvor mye innmat jeg har gått glipp av siden jeg ble veggis, og ikke vurdert etter at jeg begynte å spise kjøtt igjen!
Jeg kom over en pakke lungemos på butikken, ikke var den voldsomt dyr, og fettinnholdet høyt og karbomengden var vel på tre gram.
Jeg elsker innmat :D Faktisk! Og særlig lungemos og lever. Høhø.
Men! Jeg husker at da jeg spiste det før, så tilberedte mamma det med poteter! Hva ville vært et fullgodt alternativ nå? Jordskokk, kanskje? Jeg aner ikke ... Noen forslag?
Joda! Det kan sikkert funke. Men ... Blomkål er jeg såå lei av, og jeg tenkte vel kanskje mere på noe som kan mørnes og skjæres i biter. Potetene, så vidt jeg husker, ble jo stekt sammen med lungemosen. Jeg er ikke det minste klæssen, og innmat synes jeg er vidunderlig! Blodpudding med sukker! Nam nam :lol: (kan man spise det med splenda/sukrin/stevia, tro? :p)
Jeg teller ikke karber, jeg, altså. Så det er ikke så farlig. Har et sånn ca tak på 70, men spiser rent og hva som faller meg inn derunder.
Tar også hensyn til GI og kålrabi har lav GI. Det kan jeg unne meg i blant.
Jeg spiser rosenkål med smør, urtesalt og nykverna pepper over en lav sko! Reneste snacken :D
Hmmm ... Takk for tips! Jeg får prøve meg litt fram! :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.